Paralela 45 mizează pentru acest an pe o dublare a vânzărilor pentru Turcia, de la 9.000 la 18.000 de turiști, a declarat pentru Profit.ro Alin Burcea, proprietarul agenției, care afirmă că, pentru turismul românesc, 2018 va fi "anul Antalyei". Agenția a avut vânzări de 17 milioane de euro în primul trimestru, comparativ cu 14 milioane de euro anul trecut.
Paralela 45 a încheiat anul 2017 cu vânzări de aproximativ 47 de milioane de euro, iar pentru acest an estimează o creștere de circa 25%, până la 60 de milioane de euro. Față de cele 14 milioane de euro, vânzările din primul trimestru, în acest an agenția a avut încasări de 17 milioane de euro în primele trei luni ale anului.
"Am refăcut site-ul de vânzări online și sper să facem 2 milioane euro prin vânzare online neasistată, adică la care nu intervine omul, ci se vinde direct de pe site. Anul 2018 este, cu certitudine, <<anul Antaliei>>! Noi am dublat, practic, numărul de turisti pe Turcia, de la 9.000 anul trecut, estimăm 18.000 în acest an, din care cea mai mare parte în Antalya", a afirmat Burcea.
El a mai spus că agenția pe care o conduce a început, din acest sezon, și operarea unor chartere pe aeroportul din orașul turc Alanya, în încercarea de a scurta timpul de așteptare a turiștilor și de a le da o alternativă la aeroprtul supraaglomerat din Antalya.
În afara Turciei, în acest an au crescut vânzările pentru Spania, litoralul românesc, cel bulgăresc și Grecia. "Avem o creștere importantă, aproape o dublare, a vânzărilor de circuite. Totodată, au crescut și crește numărul de plecari de pe aeroporturile din țară, altele decât cele din București", a arătat Alin Burcea.
Cel mai încet ritm de creștere îl au destinațiile noi. Agenția a lansat în acest an pachere pe câteva insule grecești încă puțin cunoscute turiștilor români, cum ar fi Samos, unde cursele se ocupaseră, până la 1 mai, în proporție de aproximativ 40%.
Paralela 45 a deschis în luna februarie o agenție în cartierul bucureștean Militari, după ce Burcea a remarcat că zona este "săracă" în astfel de sedii, și este în curs de de a deschide o alta tot în Capitală, în zona Turda-Mihalache. Alin Burcea estimează că se vor mai deschide în țară încă 2-3 agenții sub brandul Paralela 45 până la sfârșitul anului.
De la un singur sediu în 1990, când a fost fondată, Paralela 45 a ajuns la 42 de agenții în toată țara. "Vă puteți imagina coada de la 8:30 pentru bilete de odihnă pe Litoral sau la munte din anul 1990? Astăzi, cu siguranță, nu. Pe vremea aceea se dădea <<ciubuc>> pentru bilete la mare, cei mai în vârstă știu asta. La noi, <<ciubucul>> era pe chitanță. Plecam devreme de acasă, la ora 7:00 dimineața, deschideam agenția la ora 8:00, când deja erau 50 de oameni care așteptau să ia bilete la mare. Nu mă mai întâlnesc eu cu așa ceva”, marturisește Alin Burcea.
Prima plecare a unui turist în străinătate prin Paralela 45 a fost în Turcia, la sfârșit de iunie. Excursia la Istanbul costa la vremea aceea 25 de dolari și 500 de lei și s-a facut cu un autocar.