Simion Alb, fostul șef de reprezentanță turistică la New York, considerat de industrie, alături de fostul său omolog de la Viena, Simion Giurcă, considerat cel mai valoros specialist în promovarea turistică a României, a părăsit la sfârșitul anului trecut Ministerul Turismului și a preluat conducerea departamentului de incoming al agenției Paralela 45.
După ce anul trecut Mircea Dobre a închis toate birourile de promovare externă a României, Simion Alb s-a întors în țară și, deși avea asigurat un post în minister, a părăsit instituția. La sfârșitul anului, Alb a preluat postul de director al departamentului de incoming în agenția Paralela 45.
Alin Burcea, proprietarul Paralela 45, a declarat într-o conferință de presă că, deși atunci când Mircea Dobre a închis birourile externe, lăsând România fără promovare, mulți turoperatori au fost nemulțumiți, Burcea a avut și un motiv de bucurie. "Eu m-am bucurat că a închis birourile și că a plecat Simion Alb de la New York, pentru că a venit la mine și m-am ales cu un director foarte bun", a spus acesta.
CITEȘTE ȘI Hotelierii: Decizia ministrului Turismului de a desființa birourile externe va afecta creșterea numărului de turiștiCu vânzări de doar un milion de euro pe incoming, Paralela 45 își propune să dezvolte acest departament în următorii ani. Burcea a afirmat că Simion Alb pregătește lansarea unui site pentru piața externă, de pe care turiștii străini și poată și cumpăra vacanțe în România.
Strategia Paralela 45 pe incoming este de a atrage parteneri și clienți noi din străinătate, și nu de a încerca să stabili legături de colaborare cu turoperatori care au deja parteneri în România, a mai spus Burcea.
Paralela 45 a înregistrat un volum de vânzări de 50 milioane euro în 2017, în creștere cu 25% față de anul anterior, datorită cererii tot mai mari de circuite și sejururi în străinătate și în România, dar și deschiderii de noi puncte de lucru în București și în țară. Cele mai mari creșteri s-au înregistrat anul trecut pentru circuite (+35%), turoperatorul având peste 120 de programe în ofertă, cu avionul și autocarul, în Europa, Asia, Africa, America de Nord și America de Sud. Cele mai vândute circuite au fost cele în Rusia, Portugalia, Israel și Iordania, Italia, Spania și Grecia. În cazul turismului individual, Paralela 45 a înregistrat o creștere de 23%, cele mai căutate destinații fiind România, Bulgaria, Grecia și Turcia.
Pentru 2018, Paralela 45 estimează o creștere a vânzărilor cu 20% generată de noile destinații cu zboruri charter oferite, de destinațiile consacrate, de noile circuite și de creșterea cu 45% a turismului intern, impulsionat de voucherele de vacanță.
Paralela 45 a investit recent 120.000 euro în extinderea rețelei la 43 de agenții proprii și în franciză, inaugurând șapte noi puncte de lucru în București, Brașov, Arad, Bacău și Sfântu Gheorghe. Cel mai nou se deschide în ianuarie, la București, în cartierul Militari.
Paralela 45 a fost înființată în aprilie 1990, fiind una dintre primele trei agenții private din România. Turoperator consacrat în vacanțe cu zboruri charter în
Spania, Grecia, Turcia, Portugalia, circuite culturale și istorice în diverse destinații, programe pentru seniori, croaziere, vacanțe tailor made, precum și turism de business.