Bilanțul unei veri fierbinți pe Litoral: 652 lei pachetul mediu de persoană, mai scump cu 3% ca anul trecut

Bilanțul unei veri fierbinți pe Litoral: 652 lei pachetul mediu de persoană, mai scump cu 3% ca anul trecut
scris 14 sep 2015

Pachetul mediu plătit de un turist pe litoral în această vară a fost de 652 de lei, cu 3% mai mult față de anul trecut, chiar dacă sejurul mediu a rămas de 5,5 zile, potrivit unui studiu al companiei Eximtur, care a trimis în acest sezon pe litoral peste 46.000 de turiști, înregistrând un volum aferent al vânzărilor de 30 de milioane de lei, cu 7% mai mult decât în 2014.

"Am realizat studiul analizând pe baza pachetelor tuturor celor 46.000 de turiști care au mers cu noi pe Litoral în acest sezon, și din acest motiv cred că este relevant pentru o imagine generală a acestui sezon", a declarat pentru Profit.ro Lucia Morariu, proprietarul Eximtur și prim-vicepreședinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT).

Urmărește-ne și pe Google News

Valoarea pachetului, în care intră, practic, ce a cumpărat turistul de la agenție, fie doar cazare, fie cazare și mic dejun, fie all inclusive, a crescut nu pentru că s-au majorat prețurile, acestea rămânând constante sau chiar scăzând în anumite cazuri, ci pentru că s-au vândut mai bine hotelurile mai bune, care au fost, implicit, mai scumpe decât cele cu servicii mai slabe.

Pe stațiuni, volumul de vânzări pentru Mamaia și Năvodari a crescut cu 5%, iar pachetul mediu a costat 775 lei de persoană. Pentru Eforie Nord, creșterea a fost de 13%, iar media vacanței - 581 lei, iar pentru Venus s-a înregistrat o creștere record de 35%, cu un  preț mediu de 563 lei pe sejur de persoană. "La amândouă stațiunile, și Eforie Nord, și Venus, s-au vândut mai multe hoteluri all inclusive, mai mult decât hoteluri ieftine. În Venus e o investiție nouă, hotelul Mera, all inclusive, iar la Eforie Nord a crescut mult complexul Steaua de Mare", a spus Lucia Morariu.

Pentru Jupiter, volumul vânzărilor a stagnat, iar valoarea medie a vacanței cumpărate de la agenție a fost de 500 lei de turist, în timp de pentru Olimp a fost o creștere de 1%, iar o vacanță a costat 505 lei. În ultimii ani, unele agenții au scos din oferte complexul Amfiteatru Panoramic Belvedere, deținut de Josef Goschy și administrat de Raj Tunaru. "Mai există oarecare cerere pentru complexul respectiv, dar degradându-se, cererea e nesemnificativă. Noi l-am scos definitiv din portofoliu", a afirmat Morariu.

Creșterea pentru Mangalia a fost de 2%, iar valoarea medie a pachetului - 700 lei/pers. În această stațiune turiștii vin în general pentru tratament, stau mai mult și cumpără și servicii complete de masă. Costineștiul stagnează, iar un pachet costă 454 lei, mai scump decât în Cap Aurora (427 lei). O vacanță la Saturn a costat 442 lei, iar volumul vânzărilor s-a majorat semnificativ în acest an, cu 21%. "A fost vreme caldă și s-au căutat și hoteluri ieftine. Se vând în sezon și pentru că atunci când e vremea caldă se vinde orice", a mai spus șefa Eximtur.

Neptun a avut și el o creștere, dar mult mai mică, respectiv 2%, un sejur fiind cumpărat cu același preț ca în stațiunea vecină - 442 lei. Eforie Sud stagnează, chiar dacă aici s-au vândut cele mai ieftine vacanțe - 342 lei de persoană.

Hotelierii nu au redus prețurile după scăderea TVA la pachete

"De anul viitor ne așteptăm să funcționeze sistemul voucherelor de vacanță și să se simtă asta în vânzări. Acest lucru va avea efect doar pentru turiștii români. Numărul străinilor a fost nesemnificativ în ansamblul turiștilor de pe litoral. Situația actuală nu e favorabilă pentru România ca destinație de incoming, din motive externe turismului: politică, securitate, plus că, pentru ca litoralul românesc să fie atractiv pentru turistul străin, sunt foarte multe lucruri de făcut", a mai spus Morariu.

Ea a explicat că deși se anunțase inițial că se ridică prețurile cu 7-10% în acest sezon, după reducerea TVA la pachetele turtistice, acestea nu au mai crescut. Prețurile, a explicat ea, staționau de vreo 3 ani, iar după reducerea TVA nimeni nu a mai ridicat tarifele. "Nu știu dacă scopul reducerii TVA-ului a fost scăderea prețurilor, ci consolidarea financiară a firmelor și capacitatea lor de a face investiții în baza materială. Acesta a fost scopul: ca să susțină investitorii că nu mai aveau din ce să investească", a mai spus Lucia Morariu.

viewscnt
Afla mai multe despre
litoral
turisti
bilant