Avertisment - Economia germană, cu sectorul auto, se îndreaptă spre o prăpastie

Economie   
Avertisment - Economia germană, cu sectorul auto, se îndreaptă spre o prăpastie

Economia germană, în frunte cu sectorul auto, se îndreaptă către o prăpastie, este avertismentul transmis acum.

Viitorul cancelar va moșteni o serie de probleme care afectează producția de mașini, de la costurile ridicate ale energiei, la forța de muncă și la “războiul iminent al tarifelor”.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO O nouă locomotivă electrică modernizată la RELOC Craiova a efectuat cu succes proba de performanță CITEȘTE ȘI FOTO O nouă locomotivă electrică modernizată la RELOC Craiova a efectuat cu succes proba de performanță

Industria producătoare de autoturisme a Germaniei, care a alimentat dezvoltarea sa ca putere economică europeană, este în prezent în criză și trage în jos toată economia, atrage atenția Politico într-o analiză.

Producătorii de mașini se confruntă cu “furtuna perfectă” – trecerea de la motoarele cu combustie, care au pus în valoare ingineria germană, la vehicule electrice mai puțin complexe, în care țara nu controlează tehnologia critică a bateriilor.

De asemenea, piața auto europeană se confruntă cu o scădere a cererii pentru EV, energia are costuri ridicate, companiile germane fac concedieri, iar în Europa se vând tot mai multe autoturisme fabricate de producători chinezi, scrie BiziDay.

FOTO ANUNȚ DN1 București – Ploiești va fi lărgit CITEȘTE ȘI FOTO ANUNȚ DN1 București – Ploiești va fi lărgit

La toate acestea s-ar putea adăuga amenințarea tarifelor la importuri, adusă în discuție de Donald Trump, după ce și-a preluat mandatul de președinte al Statelor Unite, care ar putea distruge succesul economiei germane, bazat pe exporturi.

Problemele legate de industria auto se propagă gradual și asupra politicii germane, subliniază Politico. Acestea reprezintă un factor major în ceea ce privește decăderea guvernului cancelarului Olaf Scholz în ochii populației, la mai puțin de o săptămână înainte de alegeri. În sondajele de opinie, opoziția conservatoare condusă de Friedrich Merz se află pe un trend ascendent – are 29% din intenția de voturi. De asemenea, partidul de extremă dreapta Alternative für Deutschland (AfD) se află pe locul doi în sondaje, cu 21%. Socialiștii lui Scholz sunt abia pe locul trei, cu 16%.

Chiar și o victorie a conservatorilor este puțin probabil să ofere o soluție rapidă pentru sectorul auto german, pune în vedere publicația europeană. Valurile de concedieri, creșterea economică slabă și sentimentul că țara se îndepărtează de calea prosperității favorizează ascensiunea extremei drepte, reprezentate în parlament de AfD, dar într-o oarecare măsură și pe cea populiștilor de stânga, BSW, cotați cu 5% din intențiile de vot.

Economia germană se află deja în al treilea an consecutiv de declin. Printre cauze se numără și eforturile de decarbonizare care au început în 2019, punând în pericol puterea industrială a țării, care acum este concurată la acest capitol de China. Succesul vânzărilor pe piața chineză a permis creșterea nivelului de trai al germanilor, însă această tendință s-a inversat în 2018, când piața s-a contractat. Declinul a continuat și în 2019 și în anii următori, marcați de pandemie. Anul trecut, vânzările BMW au scăzut cu 13% în China, cele ale Mercedes-Benz cu 7%, iar Volkswagen, care în China reprezenta cel mai mare piață, a înregistrat o scădere de 10%.

În privința energiei, costurile au fost ridicate în ultimii trei ani, după declanșarea războiului. Scumpirea energiei determină și o creștere a prețului oțelului și aluminiului, resurse luate la țintă de Donald Trump, care a impus tarife la importurile din toate țările.

În fața unei crize economice și industriale tot mai adânci, Germania trebuie să găsească soluții pentru a-și salva sectorul auto și, implicit, economia națională, conchide Politico. Acest proces ar putea implica o cooperare mai strânsă cu Bruxelles-ul pentru a proteja interesele industriale ale Europei într-un context global din ce în ce mai competitiv.

viewscnt
Afla mai multe despre
economie
germania
masini
auto