Ford Otosan a crescut gradul de utilizare al uzinei din Craiova la 90%. Câștigul pe fiecare vehicul vândut de companie a rămas solid

Auto/Transporturi   
Ford Otosan a crescut gradul de utilizare al uzinei din Craiova la 90%. Câștigul pe fiecare vehicul vândut de companie a rămas solid

Uzina de automobile din Craiova a generat anul trecut 40% din vânzările Ford Otosan, compania care a cumpărat fabrica în urmă cu doi ani de la Ford și care a investit în acest timp pentru creșterea capacității de producție și pentru lansarea de noi modele. Compania turcă, în care Ford deține o cotă egală cu holdingul Koc, a raportat în același timp scăderi ale profitului, generate în special de investițiile derulate, conform datelor analizate de Profit.ro.

Ford Otosan, companie deținută în părți egale de Ford și Koc Holding din Turcia, proprietarul uzinei de automobile din Craiova, a raportat un nivel constant al veniturilor în 2024, comparativ cu 2023, la 595 miliarde lire, potrivit datelor analizatede Profit.ro, însă cu un profit operațional în scădere la jumătate, 29 de miliarde lire (față de 63 miliarde în 2023), cu o marjă operațională de 4,9%.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO&FOTO Într-un peisaj de iarnă, în plină zăpadă, începe montarea grinzilor pe Autostrada Bucureștiului CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Într-un peisaj de iarnă, în plină zăpadă, începe montarea grinzilor pe Autostrada Bucureștiului

Valoarea EBITDA anunțată a fost de 43 miliarde euro, cu o marjă de 7,2%. Valoarea EBITDA per vehicul s-a ridicat la 1.758 de euro, apreciată de companie drept solidă, pentru o profitabilitate bună. Profitul net înregistrat de Ford Otosan a fost de 39  miliarde lire (aproximativ un miliard de euro), mai mic cu 45% față de rezultatul obținut în 2023.

Ford Otosan spune că și-a majorat capacitatea de producție de la Craiova la aproape 300.000 de vehicule, prin investițiile făcute până acum și cele aflate în curs de derulare, reușind în 2024 să asambleze pe liniile de producție din Craiova 251.000 de autovehicule, odată cu intrarea în fabricație a modelelor Transit Courier și Tourneo Courier.

Rovinietă și la Iași, după modelul Brașov CITEȘTE ȘI Rovinietă și la Iași, după modelul Brașov

Volumul produs în România de Ford Otosan reprezintă 40% din producția totală a companiei în cele două țări, Turcia și România, respectiv 45% din producția totală de vehicule din țara noastră. Gradul de utilizare al uzinei din România a crescut, anul trecut, la 90%, în timp ce în Turcia, uzinele Ford Otosan au avut un grad de utilizare de 77%.

În total, Ford Otosan a fabricat în toate uzinele sale 633.000 de vehicule, în creștere cu 7 procente față de 2023, dar a înregistrat scăderi în uzina din Golcuk, unde este produs Ford Transit (-12%) și unde a fost oprită producția Ford Custom, mutată în Yenikoy) și în uzina din Eskișehir, unde sunt produse camioanele Ford Trucks (-35%).

Nou pas pentru modernizarea Transalpina CITEȘTE ȘI Nou pas pentru modernizarea Transalpina

La Craiova, deși uzina a avut un avans de 31%, Ford Puma a încheiat anul cu o scădere de 10% (166.376 unități), ca urmare a declinului cererii pentru acest model în Europa. A crescut în schimb producția celor două modele Courier, la 84.294 unități, după ce fusese dat startul producției la finalul lui 2023.

Cu ajutorul lui Puma, Ford Otosan a produs 36% din autoturismele vândute de marca Ford în Europa, modelul fabricat la Craiova fiind de mai mult timp cel mai vândut model al mărcii Ford din regiune. În total, 216.000 de autoturisme produse în România de Ford Otosan au fost exportate, dintre care 158.749 Puma și 57.206 Courier.

În Turcia, Ford Otosan a produs 28% din totalul industriei auto locale și 83% din producția de vehicule comerciale a Turciei. Uzina din Yenikoy a rămas fără producția Courier (mutat la Craiova) dar a început să asambleze noul Ford Custom împreună cu VW Transporter, în baza parteneriatului dintre cele două companii.

Renault vrea să schimbe CEO-ul Nissan, Honda spune că e gata să reia negocierile de fuziune dacă se întâmplă asta CITEȘTE ȘI Renault vrea să schimbe CEO-ul Nissan, Honda spune că e gata să reia negocierile de fuziune dacă se întâmplă asta

Investițiile făcute de Ford Otosan în extinderea capacităților de producție din Turcia și România au crescut capacitatea totală în cele două țări la aproape un milion de vehicule anual, cu linii pe care vor fi produse atât vehicule electrice, autoturisme și vehicule comerciale, cât și vehicule ale VW.

„Pe lângă faptul că suntem campioni ai exporturilor de bunuri din Turcia pentru al nouălea an consecutiv, între 2021 și 2024 am făcut investiții de 2,4 miliarde euro în toate facilitățile noastre, cele mai multe fiind în uzinele din Kocaeli.

VIDEO&FOTO Într-un peisaj de iarnă, în plină zăpadă, începe montarea grinzilor pe Autostrada Bucureștiului CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Într-un peisaj de iarnă, în plină zăpadă, începe montarea grinzilor pe Autostrada Bucureștiului

Investițiile ne-au permis să ne majorăm țintele capacităților de producție, atingând 934.500 unități cu adăugarea de modele înnoite inclusiv cu opțiuni electrice și includerea unui vehicul comercial de o tonă de la VW în portofoliul nostru”, a declarat Guven Ozyurt, directorul general al Ford Otosan.

Ford Otosan România, compania subsidiară care deține uzina din Craiova, nu a raportat deocamdată rezultatele financiare pentru 2024, însă în anul precedent, bilanțul avea o pierdere de 15 milioane lei, la venituri de 14 miliarde lei, ca urmare a investițiilor din uzină.

viewscnt
Afla mai multe despre
ford otosan
ford craiova
profit ford craiova
profit ford otosan