IMM-urile românești duc în 2024 cea mai mare luptă pentru creștere sau chiar pentru supraviețuire, având în vedere inflația ridicată și concurența tot mai mare, în multe cazuri neloială, arată o analiză Pixer Agency, agenție de promovare online pentru IMM-uri, care precizează că firmele locale ar trebui să își crească vânzările cu minimum 30%-40% la nivelul anului sau în următoarele 6 luni pentru a face față.
”IMM-urile românești duc în 2024 cea mai mare luptă pentru creștere sau chiar pentru supraviețuire, având în vedere inflația ridicată și concurența tot mai mare, în multe cazuri neloială. În acest context, tot mai instabil și impredictibil, firmele locale ar trebui să își crească vânzările cu minimum 30%-40% la nivelul anului sau în următoarele 6 luni pentru a face față provocărilor economice și a-și asigura predictibilitatea și stabilitatea de care au nevoie”, arată o analiză Pixer Agency, agenție de promovare online pentru IMM-uri.
Existența IMM-urilor depinde tot mai mult de promovarea online, relevă analiza.
"Pentru cele mai multe IMM-uri, promovarea online a devenit principalul vector de vânzări și de creștere a business-ului, având în vedere bugetele limitate pentru marketing. Însă condițiile economice din 2024 sunt cele mai dificile din ultimii ani. Concurența este acerbă, iar multe firme locale se confruntă cu presiunea unor jucători internaționali sau a unor firme care aplică și practici neloiale. Din acest motiv, peste 60% din afacerile din România alocă buget pentru promovare online, în Google și Meta, însă multe nu reușesc să aibă performanța de vânzări necesară pentru a putea combate greutățile economice. Nu este nevoie de cheltuieli impresionante de zeci de mii de euro pentru a crește vânzările. Este nevoie de experți care să înțeleagă business-ul firmei, să gândească un plan de promovare axat pe vânzare și care să obțină maximul de vânzare din fiecare ban investit de firme, experți care să ducă afacerea la următorul nivel prin intermediul reclamelor plătite. Până atunci, cum cele mai multe IMM-uri depind de vânzarea online, riscul de scădere rapidă sau chiar de închidere a afacerii poate deveni o realitate", declară Alex Popescu, co-fondator Pixer Agency.
Cele mai mari probleme cu care IMM-urile se confruntă în 2024 sunt inflația, concurența neloială și creșterea cheltuielilor salariale, potrivit Consiliului Național al IMM-urilor din România (CNIPMMR). Totodată, datele ONRC arată o creștere cu aproape 10% a numărului de cereri de insolvență în prima jumătate din an față de anul trecut, fiind încă un indicator al dificultăților economice pentru mediul de business local. Astfel, pentru a rezista acestor dificultăți și a evita o eventuală insolvență, cererea pentru promovare online cunoaște o creștere spectaculoasă an de an, fiind cu 30% mai mare în ultimii ani, atât din partea firmelor care vând produse, cât și din cea a firmelor care vând servicii. Tot mai interesate de promovare online, în Google, Meta sau pe TikTok, sunt afacerile mici, la început de drum, care de altfel nu pot rezista fără promovare în contextul concurenței tot mai mari și a inflației ridicate, arată News.ro.
De asemenea, ca urmare a contextului economic tot mai dificil, și firmele care vând pe segmentul B2B, către alte firme, se bazează în număr tot mai mare pe promovare online, în special prin Google Ads, dar și Facebook Ads, LinkedIn Ads și campanii de email marketing, care generează cele mai multe lead-uri calificate. Există o creștere de 35% în cererile de servicii PPC (pay per click) din partea companiilor B2B, în special în industriile de sănătate, servicii profesionale sau fotovoltaice.
Afacerile locale investesc în promovare Google Ads sau Facebook Ads de la sute de lei, la mii sau zeci de mii de euro, în funcție de nivelul firmei și bugetele de care dispun. Afacerile din e-commerce, domeniul turismului și cel al sănătății sunt cei mai mari investitori în marketing digital. Spre exemplu, firmele din domenii precum fashion și servicii locale sunt printre cei mai mari investitori, cu bugete lunare între 1.000 și 30.000 de euro doar în Facebook. Însă cel mai important indicator este randamentul avut de fiecare cheltuială în promovare online, subliniază specialiștii Pixer Agency.
CITEȘTE ȘI FOTO Al treilea tren de metrou Alstom a ajuns în depoul Metrorex“Pentru cele mai multe afaceri, mai ales cele noi, promovarea plătită este cea mai rapidă cale de a crește datorită faptului că astfel pot ajunge cel mai ușor în fața audienței potrivite. În cazuri fericite, firmele care nu investesc în promovare plătită se bazează pe SEO și strategii de conținut organic, dar acestea necesită un timp mult mai lung pentru a da rezultate. Tocmai de aceea, este extrem de dificil să înregistreze creșteri de la an la an sau chiar să supraviețuiască. Multe dintre firme care ajung la noi se confruntă cu dificultăți în generarea de lead-uri calificate, adică atragerea de potențiali clienți. Mulți sunt nemulțumiți de faptul că le este dificil să găsească un colaborator care să fie suficient de implicat pentru a înțelege afacerea lor și pentru a le oferi cele mai bune sfaturi și rezultate. În acest sens, am dezvoltat un workflow foarte complex pe partea de Lead Generation, de care sunt interesate toate afacerile locale, prin care am reușit să creștem rata de prezență a persoanelor ce provin din campanii de trafic plătit de la 5-8% la peste 30-35%. Acest lucru înseamnă că, exact cu același buget de marketing investit, putem aduce mai mulți clienți care se prezintă sau finalizează achiziția. Pentru a crește rata de conversie, am început să implementăm landing page-uri dedicate și orientate către vânzare și avem dezvoltate automatizări de email și SMS unde înștiințăm potențialul client de fiecare pas care urmează și îl notificăm asupra programării. Acest workflow interconectează mai multe tool-uri într-unul singur - dezvoltare de landing page, dezvoltare de automatizări SMS/email, gestionarea clienților proveniți din traficul plătit, calendare de programare etc”, explică Adrian Stoiculescu, co-fondator Pixer Agency.
Fondată de specialiști cu o experiență de peste 8 ani în domeniul marketingului, Pixer Agency are peste 200 de clienți în portofoliu din 35 de domenii, iar din echipă fac parte 8 specialiști care au setat peste 7.500 de campanii, gestionând bugete de peste 15 milioane de euro.