Exporturile de ceasuri elvețiene au înregistrat un nou record în 2023, pentru al treilea an la rând, în condițiile în care au crescut cu 7,6%, până la 26,7 miliarde de franci elvețieni (31 de miliarde de dolari), a anunțat Federația Industriei Elvețiene de Orologerie, transmite AFP.
Exporturile de ceasuri elvețiene au fost impulsionate în special de vânzările de pe cea mai importantă piață, SUA, unde pe ansamblul anului trecut au crescut cu 35,1%. În schimb, exporturile spre China au scăzut cu 6,9%, chiar dacă a existat o ușoară revenire în ultima parte a anului, arată Agerpres.
În 2023, exporturile de ceasuri elvețiene au crescut puternic și spre Hong Kong (15,2%), Japonia (26,8%) și Emiratele Arabe Unite (11,8%). Pe lângă China, au fost înregistrate scăderi ale exporturilor și spre Marea Britanie (minus 12,1%), Singapore (minus 7,4%), Germania (minus 2,3%) și Coreea de Sud (minus 3%).
„Industria elvețiană de orologerie a profitat de cererea constantă pe piața produselor de lux” a apreciat Federația Industriei Elvețiene de Orologerie, care a avertizat însă că ritmul de creștere a exporturilor a încetinit până la 3,6% în a doua jumătate a anului trecut, de la un avans de 11,8% în prima jumătate a anului.
„2024 pare a fi un an mai calm atât pentru exporturi cât și cu privire la numărul de persoane angajate în sector, iar rezultatele sunt așteptate să rămână ridicate sau să crească doar ușor”, a adăugat Federația Industriei Elvețiene de Orologerie.
Exporturile de ceasuri elvețiene și-au revenit rapid după pandemia de Covid-19, stabilind valori record în 2021 și 2022. Vânzările au fost impulsionate de așa-numitele „cheltuieli de răzbunare”, în cadrul cărora consumatorii și-au cheltuit economiile pe produse de lux odată cu relaxarea restricțiilor din pandemie.
Industria de orologerie reprezintă aproximativ 10% din exporturile totale ale Elveției și asigură aproximativ 57.000 de locuri de muncă.