Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care Mozaik Investment intră în acționariatul Untold Universe, cel mai mare jucător de pe piața de entertainment din estul Europei.
Mozaik va furniza capital de creștere pentru dezvoltarea proiectelor Untold în plan regional și internațional.
Mozaik Investments este o companie de investiții fondată în 2019 prin parteneriatul dintre Sacha Dragic, fondatorul Superbet, Roland Haas, investitor în private equity, și un fost bancher M&A, Vlad Bușilă. Mozaik urmărește să investească în companii cu potențial ridicat de creștere, oferind capital și know how financiar în schimbul unei participații minoritare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Sumele investite variază între 2 și 5 milioane de euro, iar perioada de investiție poate ajunge până la 10 ani. Zona de interes este reprezentată de Europa Centrală și de Est și este acoperită prin cele două birouri din Viena și București.
Fondul de investiții Mozaik a mai investit în România, preluând, la finele anului 2019, un pachet de 35% din acțiunile lanțului de cafenele 5 To Go, fondat de Radu Savopol și Lucian Bădilă, după ce anterior, în 2010, achiziționase o participație la Superbet, unul dintre cei mai mari operatori de jocuri de noroc din România, avându-l ca acționar principal pe Sacha Dragic.
De asemenea, fondul a mai investit în România în Steiger Brewery și DAS.
În 2021, Profit.ro a anunțat că Mozaik Investments a semnat "un parteneriat" cu grupul Flavours, care deține în portofoliu brandurile Stradale (lanțul de restaurante fast-casual), Mitzu (lanțul de cafenele deschise în tandem cu Stradale) și Flavours (divizia de catering a grupului), care va fi susținut de un plan de investiții de 5 milioane de euro destinat exclusiv expansiunii grupului.
În urmă cu un an, Mozaik a cumpărat participația majoritară la Pago de la Banca Transilvania.
Acum, parteneriatul cu Untold are ca scop extinderea internațională a grupului de entertainment fondat la Cluj-Napoca în anul 2015, dar și transformarea brandului Untold într-un brand cu impact global.
În prezent, după 8 ani de existență, brandul Untold are deja o importantă rezonanță internațională în special în rândul publicului tânăr, iubitor de festivaluri și concerte, festivalul din Cluj-Napoca clasându-se constant în ultimii ani între primele 10 festivaluri din întreaga lume, în cele mai importante topuri mondiale, atât ca preferințe ale publicului, cât și ca preferințe ale artiștilor.
Alături de festivalul din inima Transilvaniei, grupul Untold Universe organizează Neversea, festivalul de iarnă Massif din Poiana Brașov, târgul de Crăciun West Side Christmas Market, dar și plaja Neversea Beach.
CITEȘTE ȘI ROCA Industry raportează o cifră de afaceri cumulată de 289,5 mil. lei la nivel de holding în S1 2023, continuând strategia de consolidare accelerată a cotelor de piațăPe lângă principalele direcții de business canalizate în organizarea de festivaluri, Untold Universe deține în grup și alte companii care furnizează servicii în sfera entertainmentului: agenția de sponsorship The Sponsorship Agency, agenția de comunicare Magic Maker Communication și casa de producție Magic Maker Media House.
În urma analizei, Consiliul Concurenței a constatat că această operațiune nu ridică obstacole semnificative în calea concurenței efective pe piața romȃnească sau pe o parte substanțială a acesteia și că nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurențial normal.