Afacerile Grupului Agricola au crescut cu 7% în primul semestru

Afacerile Grupului Agricola au crescut cu 7% în primul semestru

Grigore Horoi, președintele Agricola Bacău

scris 1 aug 2019

Grupul de firme Agricola a reușit o cifră de afaceri de 364,7 milioane de lei în primele șase luni ale anului, în creștere cu aproape 7% față de perioada similară a anului trecut. Avansul e înregistrat deși anul trecut și la începutul acestui an grupul a făcut două exituri: din activitatea de retail de proximitate și din afacerea Comcereal.

Agricola Internațional SA, cea mai importantă companie a grupului Agricola, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre și operatorul logistic, a raportat la jumătatea anului afaceri de 241,8 milioane de lei, în condițiile în care a vândut cu aproape 9% mai multă carne de pasăre, creșterea valorică fiind de 11% față de anul trecut.

Urmărește-ne și pe Google News

“Cifra de afaceri obținută este rezultatul unei creșteri cantitative a vânzărilor de carne de pasăre, însă în special este rezultatul creșterii cantitative a vânzărilor Agricola de produse diferentiatoare, cu valoare adaugată mare. Strategia noastră mizează în continuare vânzările de pui cu creștere lentă, unde deținem 80% din piața internă”, spune Grigore Horoi, președintele Agricola Bacău.

GRAFIC Creșterea economică trimestrială a zonei euro s-a înjumătățit, inflația continuă să scadă. Un val de relaxare monetară așteptat din partea BCE CITEȘTE ȘI GRAFIC Creșterea economică trimestrială a zonei euro s-a înjumătățit, inflația continuă să scadă. Un val de relaxare monetară așteptat din partea BCE

Cifra de afaceri a companiei Salbac a crescut în primele șase luni cu 7%, ajungând la 64,9 milioane de lei, în condițiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate realizate au urcat cu 8,5% în valoare, respectiv 4,5% în volum, iar salamurile fiert-afumate și-au menținut avansul volumelor cu 4,35%, la o creștere valorică de 4,3%.
Categoria semipreparate și produse de tip ready-meal, obținute la fabrica Europrod, a înregistrat în această perioadă o creștere a cifrei de afaceri de 12,34% (27,555 mil. lei), în contextul în care exporturile companiei în țările UE ating 25% din producție. La Europrod s-a finalizat la începutul acestui an o investiție ce a depășit 5,5 milioane euro, care a dublat capacitatea de producție.

În categoria ouălor proaspete, obținute la Avicola Lumina – Constanța, cifra de afaceri s-a menținut la 26,399 mil lei, în condițiile unei creșteri a numărului de ouă vândute cu 16% (cu diminuarea unor activități conexe).

Agricola este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România și principalul exportator din această categorie, înființat în urmă cu 26 de ani.
Deține 18% din piața cărnii de pui, este lider cu 19% din piața de semipreparate și produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu Agricola este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 50% cotă de piață, medie, în valoare, potrivit unui studiu Nielsen.
 

viewscnt
Afla mai multe despre
agricola bacau
grigore horoi
carne de pui
salam
afaceri
rezultate