Adidas ar putea pierde venituri de aproximativ 1,2 miliarde de euro (1,3 miliarde de dolari) în 2023, dacă nu va putea să vândă stocurile de produse Yeezy, firma rapperului și designerului de modă Ye, transmite CNBC.
Compania germană de îmbrăcăminte sport a renunțat în octombrie la parteneriatul cu Ye, cunoscut anterior drept Kanye West, după ce acesta a făcut o serie de comentarii antisemite, scrie News.ro.
Compania a declarat joi seara că evaluează ce să facă cu inventarul Yeezy, adăugând că a luat deja în considerare ”impactul negativ semnificativ” al nevânzării produselor.
Profitul operațional va scădea cu aproximativ 500 de milioane de euro dacă compania nu va reuși să schimbe produsele, iar Adidas se așteaptă ca vânzările să scadă cu un ritm ridicat de o singură cifră în 2023.
Adidas ar putea opta să anuleze produsele Yeezy rămase. Acțiunile au scăzut cu 11% vineri, deoarece traderii au reacționat la anunțuri.
Compania a estimat, de asemenea, costuri unice de până la 200 de milioane de euro, cel mai rău scenariu al Adidas fiind o pierdere de 700 de milioane de euro pentru 2023.
”Cifrele vorbesc de la sine. În prezent, nu funcționăm așa cum ar trebui”, a declarat CEO-ul Adidas, Bjørn Gulden, într-un comunicat de presă.
Veniturile Adidas au crescut cu 1% în 2022, pe baza cifrelor neauditate, în timp ce profitul operațional a scăzut de la aproape 2 miliarde de euro în 2021 la 669 de milioane de euro în 2022.