După ce a ajuns la 500 de magazine în acest an, Profi plusează și vrea să ajungă la 700 supermarketuri în 2017

După ce a ajuns la 500 de magazine în acest an, Profi plusează și vrea să ajungă la 700 supermarketuri în 2017
Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 18 dec 2016

Retailerul Profi, care a fost preluat în noiembrie de fondul de investiții Mid Europa, a deschis în acest an 134 de magazine noi și a ajuns la 500 de magazine, iar pentru 2017 plusează și vrea să deschidă 200 de supermarketuri noi. Acestea vor aduce un plus între 3.000 și 3.600 de angajați noi, dar și extinderea capacităților logistice, inclusiv cu un depozit nou, de 20.000 metri pătrați, în zona Moldovei, la Roman.

Compania operează trei formate de magazine - Profi, Profi City și Loco (pentru rural). Brandul Loco a ajuns la o rețea de circa 90 de magazine.

Urmărește-ne și pe Google News

”Din cele 200 de magazine planificate, o treime sunt alocate Loco, o treime formatului Standard și o treime City. Vedem potențial mare de creștere în segmentul de proximitate din România. Compania este într-o formă excelentă și are un potențial semnificativ de creștere în următorii ani pentru că Romania are multe zone în care retailul modern nu a ajuns incă”, a declarat Daniel Cârstea, directorul general al Profi.

Anul acesta, Profi și-a dublat capacitatea logistică. Retailerul deține trei depozite dry la Cluj și Ploiești și trei depozite de produse fresh la București, la Timișoara și Cluj.

Grupul francez Lactalis a cumpărat producătorul român de lactate Covalact - surse CITEȘTE ȘI Grupul francez Lactalis a cumpărat producătorul român de lactate Covalact - surse

”Luăm în calcul creșterea capacității anul viitor. Deschidem și un depozit în Moldova, la Roman, de 20.000 metri pătrați, combinat dry și fresh”, a arătat Cârstea.

Compania se așteaptă la afaceri de peste 3,5 miliarde lei (aproape 800 milioane euro) în acest an, reprezentând o creștere de 38% comparativ cu 2015.

În ceea ce privește ponderea în cifra de afaceri, Loco reprezintă până în 10%, City 25%, iar cele standard restul de 65%. Această valoare ar putea propulsa Profi pe locul 6 sau 7 în topul companiilor care reprezintă retailul modern din România.

Profi a ocupat în 2015 locul 9 pe piața românească de retail după cifra de afaceri, de 2,54 miliarde lei (565 milioane euro). 

Profi este retailerul cu cea mai mare extindere geografică din România, fiind prezent în 255 de localități, cu aproape 11.000 de angajați.

În noiembrie, fondul de investiții Mid Europa, proprietar al operatorului de servicii medicale private Regina Maria, a semnat acordul de preluare a rețelei de magazine Profi de la Enterprise Investors, pentru 553 milioane euro, cea mai mare tranzacție din istoria retailului românesc.

Tranzacția este condiționată de obținerea aprobărilor necesare de la autorități și se va finaliza în primul trimestru al anului 2017.

viewscnt
Afla mai multe despre
profi
extindere
planuri