Daune morale impuse Vodafone România, după ce a cerut unei persoane să achite facturi în baza unui contract întocmit altei persoane cu date dintr-un buletin pierdut și expirat

Daune morale impuse Vodafone România, după ce a cerut unei persoane să achite facturi în baza unui contract întocmit altei persoane cu date dintr-un buletin pierdut și expirat
scris 10 nov 2020

O persoană din Focșani a chemat în judecată Vodafone România, al doilea operator local de telefonie mobilă, și a obținut în instanță, în baza unei decizii care poate fi atacată cu recurs, daune morale în cuantum de 3.231,36 lei, suma repezentând valoarea mai multor facturi emise de operator în baza unui contract întocmit cu datele dintr-un act de identitate expirat. În plus, instanța a obligat operatorul să achite cheltuieli de judecată de 1.446 lei.

SensoDays propune pentru Black Friday 2020 o ofertă Home & Deco practică și adaptată CITEȘTE ȘI SensoDays propune pentru Black Friday 2020 o ofertă Home & Deco practică și adaptată
Urmărește-ne și pe Google News

Anterior, în ianuarie 2020, Judecătoria Focșani a anulat două contracte emise de Vodafone România, fără daune morale.

Țesăturile spectaculoase care te fac să călătorești în jurul lumii CITEȘTE ȘI Țesăturile spectaculoase care te fac să călătorești în jurul lumii

În motivarea cererii, persoana din Focșani a arătat că, în perioada noiembrie – decembrie 2017, ar fi primit din partea Vodafone România o notificare privind faptul că ar avea debite neachitate în baza unor facturi emise pentru două numere de telefon.

Transformările orașului: Noua tinerețe a fabricilor vechi sau cum devin acestea spații urbane moderne CITEȘTE ȘI Transformările orașului: Noua tinerețe a fabricilor vechi sau cum devin acestea spații urbane moderne

Persoana a susținut că la agenția din Focșani i s-a prezentat un contract și a constatat că în document apar datele dintr-un act de identitate expirat, iar semnătura nu este a sa.

CITEȘTE ȘI Avantaj Client 8.087 euro TVA inclus pentru Sprinter 314 CDI Furgon, 11 mc, cu tracțiune față. Îndreaptă-te spre reușită!

"A mai arătat că a formulat plângere penală adresată Parchetului de pe lângă Judecătoria Focșani, că Vodafone România nu a vrut să verifice situația relevată și, mai mult, a fost notificată că ar datora suma de 3.231,36 lei. A mai aratat că documentul este nul absolut cât timp nu a semnat acest contract, iar datele din contract, atât cât a putut observa, sunt dintr- un act de identitate ce era expirat anterior încheierii contractului, că la data de 26.03.2012 a schimbat actul de identitate, că la încheierea contractului nu a existat consimțământul său exprimat în condițiile articolului 1.204 Cod Civil. A mai arătat că pentru disconfortul creat, pentru stresul și umilința de a merge la agenție și a arăta că nu datorează aceste sume, nefiind persoana care a încheiat actul în cauză și deci nici beneficiara serviciilor aferente acestui contract, pentru batjocura la care a fost supusă, în condițiile în care Vodafone România nici nu a verificat cele reclamate, ci a preferat să notifice cu privire la plata unui pretins debit în sumă de 3.231, 36 lei, cu amenințări potrivit cărora, dacă nu achită, urma să suporte și cheltuieli de judecată și cheltuieli cu executarea silită a hotărârii judecătorești", se arată în motivarea unei sentințe a Judecătoriei Focșani din 29 ianuarie 2020.

Protecția Consumatorului pierde definitiv litigiul cu Vodafone România pe subiectul majorării prețului abonamentelor, pentru că a introdus... tardiv apelul CITEȘTE ȘI Protecția Consumatorului pierde definitiv litigiul cu Vodafone România pe subiectul majorării prețului abonamentelor, pentru că a introdus... tardiv apelul

Vodafone România a susținut că, în data de 15.09.201, a fost încheiat contract pentru un abonament Vodafone Red Red 15 și pentru cumpărarea unui telefon Samsung Galaxy J3 2017 cu plata în rate. Al doilea contract a vizat un abonament Vodafeone Red 18 și pentru cumpărarea unui telefon Samsung Galaxy J3 la preț promoțional.

"Din Ordonanța de clasare a cauzei pronuntață la data de 22.10.2019 în dosarul penal nr. 842/2018 al Parchetului de pe lângă Tribunalul Vrancea rezultă că numita (...), folosindu-se de cartea de identitate a reclamantei, declarată pierdută de aceasta în anul 2012, a încheiat contractele de telefonie mobilă și a semnat în numele reclamantei cele doua contracte și a obținut, totodată, telefoanele mobile marca Samsung Glaxy J3 si doua abonamente de telefonie mobile în valoare de 11 euro pe lună, respectiv 18 euro pe lună, că prin adresa nr.203 /22.03.2019 Vodafone Romania a comunicat că prejudiciul, înregistrat ca urmare a încheierii contractelor menționate pe numele reclamantei, este în valoare de 2.279,60 lei, sumă cu care se constituie parte civilă iîn procesul penal. Conform Ordonantei de clasare a cauzei pronunțată la data de 22.10.2019 în dosarul penal nr. 842/2018 s-a încheiat un acord de recunoaștere a vinovației pentru infracțiunile de înșelăciune în formă continuată și fals în înscrisuri sub semnătură privată în formă continuată cu inculpata (...). Prin urmare, susținerile reclamantei cu privire la lipsa consimțământului său pentru încheierea celor două contracte se confirmă", se arată în motivarea unei sentințe a Judecătoriei Focșani din 29.01.2020.

Vodafone România a pierdut un proces - SMS-uri trimise fără acord clienților CITEȘTE ȘI Vodafone România a pierdut un proces - SMS-uri trimise fără acord clienților

Pentru că ambele contracte au fost semnate fără consimțământul scris al reclamantei, magistrații Judecătoriei Focșani au admis cererea și au anulat contractele și, implicit, debitele înregistrate ca urmare a emiterii facturilor.

Vodafone România este al doilea operator local de telefonie mobilă după cifra de afaceri și numărul de clienți. Operatorul român este parte a grupului britanic de telecomunicații Vodafone.

viewscnt
Afla mai multe despre
vodafone
litigiu
client
facturi
daune morale
instanta