Metrorex caută furnizor pentru mentenanța ramelor de metrou în următorii 15 ani. Contractul, după expirarea celui cu Alstom, depășește 4 miliarde de lei

Metrorex caută furnizor pentru mentenanța ramelor de metrou în următorii 15 ani. Contractul, după expirarea celui cu Alstom, depășește 4 miliarde de lei
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 15 sep 2020

Metrorex a lansat o licitație pentru servicii de mentenanță a ramelor electrice de metrou si vehiculelor feroviare specifice infrastructurii de metrou, pentru o perioadă de 15 ani, contract estimat la 4,1 miliarde de lei, fără TVA.

"Servicii de mentenanță pentru ramele electrice de metrou și vehiculele feroviare specifice infrastructurii de metrou, pentru o perioadă de 15 ani, respectiv mentenanță standard pentru parcul de material rulant de generație veche (trenuri tip IVA) aferent unui parcurs estimat de 16.020.000 km (1.068.000 km/an x 15 ani) și pentru parcul material rulant de generație nouă (trenuri tip BM2, BM21 si BM3, alt tip de material rulant achiziționat în perioada contractuală) aferent unui parcurs estimat de 121.500.000 km (8.100.000 km/an x 15 ani)", se arată în anunțul licitației.

Urmărește-ne și pe Google News

Ultimul contract de mentenanță a fost semnat în 2004 cu Alstom pentru 240 milioane de euro, prelungit în decembrie 2019 cu 12 luni pentru aproape 192 milioane de lei.

Cu peste 4.400 de angajați, Metrorex operează o rețea de 71 kilometri cale dublă, distribuiți pe patru linii magistrale și 53 de stații. Marți, 15 septembrie, va fi inaugurat primul tronson al magistralei M5, care va lega Drumul Taberei (Râul Doamnei) de Eroilor, pe o lungime de 6,88 kilometri și 10 stații.

Life Is Hard vrea să preia activitatea de vânzare B2B a două firme care gestionează 17.000 de clienți Telekom Romania, cu vânzări cumulate de 14 milioane de lei în 2019 CITEȘTE ȘI Life Is Hard vrea să preia activitatea de vânzare B2B a două firme care gestionează 17.000 de clienți Telekom Romania, cu vânzări cumulate de 14 milioane de lei în 2019

Lucrările de construcția au început în 2011, cu promisiunea că vor fi încheiate în 3 ani. În decursul lucrărilor la această linie, prin guvern s-au perindat 17 miniștri ai Transporturilor și 8 directori generali ai Metrorex.

În 2019, conform www.termene.ro, cifra de afaceri a Metrorex a fost de 756,9 milioane de lei, de la 712,9 milioane de lei în anul precedent, iar pierderea a coborât de la 508,5 milioane de lei la 331,3 milioane de lei.

Parcul în exploatare al transportatorului este format din 44 trenuri tip Bombardier, 15 trenuri tip IVA și 23 trenuri CAF, plus parcul de întreținere (6 locomotive de manevră, 11 vagoane de transort și intervenție, 4 drezine și 4 vagoneți motor), conform datelor Metrorex.

Grupul olandez NN capitalizează cu 32 milioane de lei subsidiara din România dedicată asigurărilor generale. Cine sunt directorii noului asigurător CITEȘTE ȘI Grupul olandez NN capitalizează cu 32 milioane de lei subsidiara din România dedicată asigurărilor generale. Cine sunt directorii noului asigurător

Anul trecut, parcul Metrorex a înregistrat un parcurs mediu lunar de circa 700.000 km, în funcție de graficele de circulație utilizate și de necesitățile tehnologice de transport.

"După punerea în exploatare a Magistralei 5 – primul tronson – Raul Doamnei – Eroilor cu extensia Valea Ialomitei – Romancierilor, se estimează că parcursul mediu lunar și respectiv mediu anual poate crește cu circa 15%", se arată în caietul de sarcini al licitației.

viewscnt
Afla mai multe despre
metrorex
material rulant
licitatie