Croatul Branko Roglic decide în România fuziunea mai multor distribuitori sub umbrela Interbrands Marketing & Distribution, în portofoliu cu BAT, Nestlé, Philip Morris

Croatul Branko Roglic decide în România fuziunea mai multor distribuitori sub umbrela Interbrands Marketing & Distribution, în portofoliu cu BAT, Nestlé, Philip Morris
scris 21 iul 2021

Branko Roglic, printre cei mai bogați antreprenori din Croația, care în 2019 a preluat controlul asupra Interbrands Marketing & Distribution, lider pe piața distribuției de produse de larg consum din România, în portofoliu cu companii precum British American Tobacco, Nestlé, Philip Morris, Procter & Gamble, Coty, Danone, Duracell, Fater, a decis fuziunea companiei cu alți trei distribuitori locali, cu afaceri cumulate de 364,54 milioane de lei în 2020, de la 373,98 milioane de lei în 2019.

Astfel, potrivit datelor analizate de Profit.ro, Interbrands Marketing & Distribution va fuziona cu Orbico SRL, Orbico Beauty SRL și Professional Brands Marketing&Distribution SRL.

Urmărește-ne și pe Google News

Orbico activează în sectorul distribuției angro de produse alimentare și nealimentare și comercializează produsele din portofoliu prin lanțuri de magazine precum hipermarketuri, dar și prin canalele de sub-distribuitori și magazine mici și medii.

Digitalizarea a devenit o prioritate și pe piața imobiliară. Sectorul proptech este propulsat de pandemie CITEȘTE ȘI Digitalizarea a devenit o prioritate și pe piața imobiliară. Sectorul proptech este propulsat de pandemie

Orbico Beauty este prezentă în domeniul distribuției angro de produse cosmetice și parfumuri (produse de machiaj, îngrijirea pielii și părului, parfumuri, produse naturale și modă).

Professional Brands Marketing&Distribution desfășoară activități în sectorul distribuției angro de produse cosmetice profesionale și comercializează produsele din portofoliu către salaoanele de înfumusețare, magazine de specialitate, magazine online și sub-distribuitori.

Evoluția Artesana: de la business de familie la unul dintre cei mai mari jucători independenți de pe piața lactatelor artizanale CITEȘTE ȘI Evoluția Artesana: de la business de familie la unul dintre cei mai mari jucători independenți de pe piața lactatelor artizanale

Preluarea celor trei distributori de către Interbrands Marketing & Distribution va genera o eficientizare a activității și optimizarea costurilor finale ale serviciilor prestate.

"Ca atare, având în vedere că societățile fac parte din grupul Orbico, obiectivul principal avut în vedere de fuziune constă în dezvoltarea și îmbunătățirea activității la nivelul grupului Orbico, a rezultatelor și performanțelor de afaceri și a indicatorilor financiari, consolidarea poziției pe piață, reconfigurarea afacerii, sporirea resurselor, a canalelor de distribuție și a capacităților logistice", se arată într-un document al Interbrands Marketing & Distribution.

Consolidarea funcțiilor logistice va duce la reducerea timpilor de livrare, aspect esențial pentru întărirea și dezvoltarea parteneriatelor actuale cu clienții existenți/noi.

Grupul Alexandrion se extinde în Grecia. Va fi reprezentantul exclusiv a 23 de companii pe piața elenă CITEȘTE ȘI Grupul Alexandrion se extinde în Grecia. Va fi reprezentantul exclusiv a 23 de companii pe piața elenă

"Din punct de vedere al accesibilității portofoliului, fuziunea va crea premisele de deschidere de noi canale de distribuție, aspect ce va duce la creșterea accelerată a afacerii a Interbrands Marketing & Distribution, prin integrarea în cadrul procesului de distribuție/comercializare a unor noi produse, cum ar fi portofoliul de parfumerie sau produse de igienă pe piața saloanelor de coafură. De asemenea, extinderea portofoliului Interbrands Marketing & Distribution va conduce la diversificarea și atractivitatea acestuia în relația cu clienții, dublat de faptul că vânzarea produselor se va realiza în mod unitar, printr-o singură entitate juridică", se mai spune în document.

Fuziunea, care va avea loc la 30 septembrie 2021, va aduce o eficiență crescută a resurselor financiare și va spori puterea de negociere a companiei în relația cu instituțiile financiare, precum și armonizarea procedurilor de raportare a activității economice.

Acționariatul Interbrands Marketing & Distribution după fuziunea va fi format din Orbico DOO (Croația) - 70,35607%, Deba Cedra Investment SRL - 29,64257% și Branko Roglic - 0,00136%.

În 2020, afacerile Interbrands Marketing & Distribution au atins 1,4 miliarde de lei, de la 965,021 milioane de lei. Profitul net a urcat de la 19,77 milioane de lei la 21,37 milioane de lei.

În prezent, conform termene.ro, Interbrands Marketing & Distribution este controlată de Orbico DOO (Croația) - 60%, Deba Cedra Investment SRL - 40%.

viewscnt
Afla mai multe despre
interbrands
orbico
fuziune
roglic