Circa 30% dintre afacerile românești de familie cu venituri de peste un milion de euro sunt conduse de copiii fondatorilor

Circa 30% dintre afacerile românești de familie cu venituri de peste un milion de euro sunt conduse de copiii fondatorilor
scris 20 ian 2017

Aproape 30% dintre afacerile românești de familie cu venituri de peste un milion de euro au realizat trecerea la a doua generație de antreprenori, în timp ce 67% dintre acestea continuă să fie conduse de fondatori și se pregătesc pentru succesiune, arată studiul EY ”Barometrul afacerilor de familie din România”.

Studiul arată, de asemenea, că, la nivel local, 32% dintre afaceri sunt conduse de lideri din a doua sau a treia generație. Comparativ, la nivel global, peste 53% dintre afacerile de familie sunt conduse de antreprenori care au preluat business-ul de la generațiile anterioare.

Urmărește-ne și pe Google News

”Statisticile arată că doar 30% dintre afacerile de familie supraviețuiesc după prima generație, 13% după a doua și numai 3% după a treia generație a familliei. Deci, este nevoie de consultanți care să aibă o abordare holistică a problemelor și să îi ajute pe patronii-manageri să treacă peste problemele inerente care apar atât în viață, cât și în afaceri”, adaugă Gabriel Sincu, director executiv în cadrul Departamentului de asistență fiscală și juridică al EY.

Doi tineri antreprenori fac ”haine cu spirit”, cu care vor să îmbrace cel puțin 50% din tinerii orășeni în următorii cinci ani CITEȘTE ȘI Doi tineri antreprenori fac ”haine cu spirit”, cu care vor să îmbrace cel puțin 50% din tinerii orășeni în următorii cinci ani

”În condițiile în care afacerile de familie din România sunt abia la prima generație, nevoia unui consultant specializat nu a fost simțită până acum. Dar lucrurile urmează să se schimbe în curând, când actualii antreprenori și lideri de afaceri vor ajunge la vârsta la care trebuie să predea ștafeta generației următoare și va fi nevoie de o tranziție lină”, precizează Gabriel Sincu.

Family business advisory – consultanța pentru afacerile de familie - a apărut în SUA la mijlocul secolului trecut și își propune să armonizeze nevoile familiei cu cele ale afacerii, asigurând viabilitatea și dezvoltarea viitoare.

Spre deosebire de corporații, unde nu există subsistemul „familie”, afacerile de familie au o complexitate mai mare și cei aflați în această situație au nevoie de un suport mai extins, potrivit EY.

viewscnt
Afla mai multe despre
afaceri familie
ey