ASBIS România, unul dintre cei mai importanți distribuitori locali IT&C, subsidiara locală a ASBIS Entreprises PLC, a încheiat anul 2021 cu afaceri de peste 54 milioane de dolari, de la 45,9 milioane de dolari în 2020, a declarat pentru Profit.ro directorul general al companiei, Bogdan Constantinescu.
"Anul 2021 a fost cel mai de succes an pentru grupul ASBIS, cu vânzări de peste 3 miliarde de dolari, în creștere cu 30% față de anul precedent și cu un profit net de peste 77 milioane de dolari, dublu față de anul 2020. Aceeași tendință au urmat-o și rezultatele la nivel local, marcând pentru ASBIS Romania cel mai bun an atât din punct de vedere al cifrei de afaceri cât și al profitului net generat din operațiuni: o cifră totală de afaceri de peste 54 milioane de dolari, însemnând o creștere de peste 8% față de 2020, și un profit net în urcare cu peste 20% față de 2020. Aceste rezultate ne poziționează mai bine ca oricând pentru perioada următoare, putând să oferim partenerilor și clienților noștri un parteneriat stabil și de durată și deschizând oportunitatea de a investi în continuare în dezvoltarea echipei locale și a portofoliului de produse și soluții", a afirmat Constantinescu.
Operațiunile ASBIS în Romania sunt structurate pe trei direcții majore, respectiv distribuție de volum (componente IT), consumer (periferice, soluții audio-video, home smart devices, soluții IoT) și soluții data center (servere, storage, networking și power).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Creșterile pe care le-am menționat s-au înregistrat în toate cele trei divizii, viteza cea mai mare de creștere manifestându-se în zonele de soluții data center și consumer. Divizia de soluții data center a punctat semnificativ în proiectele de data centers, cu tehnologie furnizată de partenerii noștri de la Dell Technologies și Supermicro, menținând totodată la nivel ridicat business-ul pe zona de video colaborare cu produsele high-tech propuse de Logitech. Divizia de distribuție de componente IT a profitat de tendințele de creștere manifestate de piața de video card-uri, iar pe partea de consumer, o contribuție însemnată a fost generată de soluțiile propuse de brand-urile proprii ASBIS: Canyon, Prestigio, Perenio și AENO – acestea acoperind toate zonele de focus: periferice, computere și mobilitate, echipamente smart pentru utilizare rezidențială.
Pentru perioada viitoare ne propunem să investim în aceste două divizii menționate, unde vedem potențialul de creștere și dezvoltare rapidă, în timp ce divizia de distribuție de volum reprezintă în continuare nucleul business-ului ASBIS Romania, pe o piață stabilă și matură din punctul nostru de vedere", a spus șeful ASBIS România.
Echipa ASBIS România a crescut în ultimii doi ani cu peste 20%. Din punct de vedere al resurselor umane, investițiile companiei s-au concentrat pe dezvoltarea echipelor din zonele de consumer și de soluții de data center, atât prin angajarea pentru mai multe poziții din zonele de sales, presales și manageri de produs, cât și pentru instruirea acestora.
"Ne dorim să fim aproape de partenerii noștri prin adăugarea de valoare în vânzări consultative sau suport tehnic în efortul de presales", a afirmat Constantinescu.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Guvernul pregătește indemnizații de 75% din salariul de bază pentru angajații firmelor afectate de război, inclusiv pentru cei ai companiilor asupra cărora ANAF aplică sancțiuniȘeful ASBIS România spune că acest an a început în aceeași notă cu evoluția din 2021 dar, din a doua jumătate a lunii februarie, compania activează în noua realitate conturată de conflictul din Ucraina și a contextului social și economic generat de noua situație.
"Presiunile resimțite din cauza escaladării tuturor prețurilor (produse, aprovizionare, energie), impactul asupra liniilor de aprovizionare care travesează Ucraina și efortul și resursele pe care întreg grupul ASBIS le alocă în acest moment pentru sprijinirea angajaților și a familiilor acestora, prinși în zona de conflict, fac extrem de dificilă orice previziune asupra dinamicii operațiunilor reprezentanței locale pentru 2022. La nivel local, rămânem concentrați pe obiectivele propuse pentru 2022 și analizăm în mod obiectiv, ca și până acum, toate oportunitățile de business și de extindere de portofoliu care ne-ar putea susține demersurile. La nivel global, suntem parte a unei companii înregistrate in Uniunea Europeană și listată la Bursa din Varșovia care s-a aliniat fără nicio excepție tuturor restricțiilor impuse până acum", a mai spus reprezentantul companiei.
Constantinescu apreciază că piața de distribuție în România rămâne extrem de fragmentată și competitivă.
"În contextul economic actual, atât în relațiile cu principalii vendori cât și cu partenerii, indiferent de tipul de canal de revânzare (reselleri, VAR, integratori de sistem, retail și etail) nevoia de a atinge o anumită masă critică va genera un proces de consolidare. Fuziunile și achizițiile între diverși jucători din piața actuală cred că vor continua. Din această perspectivă suntem atenți la oportunitățile existente în piață și, în măsura în care vom identifica posibile oportunități de consolidare, cu siguranță vom demara demersurile necesare", a mai spus șeful ASBIS România.
CITEȘTE ȘI Transilvania Broker propune un dividend cu randament net de aproape 9%. Acțiunile sar la bursăGrupul ASBIS este specializat în distribuția de hardware și software pentru computere, soluții mobile, componente și periferice IT și a altor echipamente digitale.
ASBIS și-a început activitatea în 1990 în Belarus, iar în 1995 s-a înființat societatea-holding în Cipru și sediul central s-a mutat la Limasol.
Sediul din Cipru sprijină, prin trei centre regionale de distribuție (situate în Republica Cehă, în Emiratele Arabe Unite și în China), rețeaua de distribuție formată din 47 de depozite din 29 de țări.
Înființată în 1998, filiala locală a grupului ASBIS Enterprises este, în prezent, unul dintre cei mai importanți distribuitori din domeniul IT din România, având stabilite parteneriate directe cu Intel, AMD, Microsoft, Dell, Seagate, Western Digital, Kingston etc.