Grupul francez Carrefour a plătit 90,2 milioane lei (20 milioane euro) grupului german Rewe pentru firma de dezvoltare imobiliară Billa Invest Construct, inclusă în tranzacția în cadrul căreia a preluat și Billa România, care operează 86 de supermarketuri. Numele celor două companii au fost modificate din Billa Invest Construct în Columbus Active și din Billa România în Columbus Operational, potrivit datelor din Monitorul Oficial.
Valoarea totală a tranzacției se situează între 95 și 100 de milioane de euro, au declarat anterior pentru Profit.ro surse din piața de retail. Suma include și datoriile Billa, evaluate de Carrefour.
Tranzacția, parafată la sfârșitul anului trecut, a fost autorizată de Consiliul Concurenței cu condiția respectării unor angajamente asumate voluntar de către Carrefour.
CITEȘTE ȘI Cum câștigă România de pe urma problemelor din UcrainaAstfel, Carrefour și-a luat angajamentul de a cesiona trei supermarketuri active pe piața din Brăila. Este vorba despre Carrefour Market Strada Școlilor, Carrefour Market Bd. Dorobanți și Billa Șos. Buzăului (Milcov).
Prin preluarea Billa, Carrefour România își întărește poziția pe segmentul de supermarketuri, ajungând la peste 190 magazine din acest format, iar cifra de afaceri totală va depăși 1,7 miliarde euro.
În prezent, grupul Carrefour numără 191 de magazine dintre care 108 supermarketuri ”Market”, 29 hipermarketuri ”Carrefour”, 43 magazine de proximitate ”Express”, 10 magazine de proximitate ”Contact” și un magazin online. Retailerul deține însă și patru magazine sub brandul Supeco.
Carrefour România a obținut anul trecut o cifră de afaceri de 6,18 miliarde lei (1,39 miliarde euro), cu 13,4% mai mare comparativ cu 2014, și un profit net de 127,7 milioane lei (28,7 milioane euro), în creștere cu 9,6%.Rezultatele cumulează afacerile Carrefour România SA – hipermarketurile și Artima – supermarketurile. Grupul are peste 9.000 de angajați în România.
Billa România a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri net de 1,5 miliarde lei (337 milioane euro), în creștere cu 7% față de 2014, și un profit net de 5,18 milioane lei (1,16 milioane euro), de 2,2 ori mai mare.