Gigantul chinez Huawei a fost obligat de Tribunalul București să înceteze utilizarea, apreciată ca neautorizată, a mărcilor Allview, aflate în proprietatea firmei Visual Fan din Brașov, relevă date analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
În plus, Huawei trebuie să achite Visual Fan despăgubiri de 292.000 lei pentru pentru daunele materiale cauzate prin actele de încălcare a drepturilor de proprietate industrială, constând în comercializarea și publicitatea efectuată produselor proprii folosind în mod neautorizat mărcile ALLVIEW.
Decizia instanței nu este definitivă și poate fi atacată cu apel.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Într-un răspuns transmis atunci Profit.ro, compania brașoveană a susținut că titularul exclusiv al mărcii Allview este Visual Fan SRL atât la nivelul României, cât și al Uniunii Europene, iar prerogativele asupra acestei denumiri comerciale derivă din Legea nr. 84/1998 privind mărcile și indicațiile geografice, precum și din Regulamentul (UE) 2017/1001 al Parlamentului European și al Consiliului privind Marca Uniunii Europene.
Brandul Allview este prezent pe piață din 2004, operând și pe piața IT&C din Polonia, Bulgaria, Germania, Spania, Ungaria, Olanda, Moldova, Republica Cehă, Malta, Grecia, Lituania, Letonia și Estonia.
CITEȘTE ȘI Euroins Romania, devenit liderul pieței, va fi capitalizat cu o creanță de peste 44 milioane lei. Recent, Fitch a retrogradat compania citând scăderea “semnificativă” a capitalurilorCompania comercializează telefoane mobile și ceasuri inteligente, laptopuri, tablete și televizoare inteligente.
Visual Fan este controlată de Florentin Lucian Peticilă – 82,8%.
Anul trecut, afacerile companiei au urcat la 121,27 milioane de lei, de la 405,5 milioane de lei în 2020. Profitul net a atins 8,4 milioane de lei, comparativ cu 23,4 milioane de lei în 2020.
Huawei este unul dintre cei mai mari jucători globali de pe piața de smartphone-uri.
În România, afacerile gigantului chinez au atins 1,45 miliarde de lei în 2021, în scădere cu 24,7% față de anul precedent. În schimb, profitul net a urcat cu 47%, de la 32,6 milioane de lei la 47,95 milioane de lei.
La nivel mondial, Huawei a încheiat anul 2021 cu venituri de 99,9 miliarde de dolari, de la 136,7 miliarde de dolari în 2020.