Traficul la intrarea în București dinspre DN 1 se desfășoară cu dificultate, luni, după ce Primăria Capitalei a montat o bandă unică pentru autobuzele RATB pe Șoseaua București - Ploiești, pe sensul de intrare în Capitală.
Mai mulți șoferi au semnalat, pe Facebook, că luni dimineață s-au format cozi încă de la Săftica, unde mașinile stau în coloană și se parcurg cinci kilometri în mai mult de o oră, scrie News.ro.
Potrivit purtătorului de cuvânt al Poliției Capitalei, Ovidiu Munteanu, traficul este îngreunat din zona Academiei de Poliție, unde se trece de la trei benzi de circulație la două benzi, și se circulă în coloană până la Casa Presei Libere.
Luni a fost prima zi lucrătoare în care a fost implementată banda unică pentru transportul în comun.
Primăria Capitalei a început vineri înființarea benzilor unice pentru transportul în comun pe Șoseaua București-Ploiești, în sensul spre centru, următoarele lucrări fiind pe Șoseaua Kiseleff, bulevardul Constantin Prezan, Calea Dorobanți, strada George Enescu și bulevardul Magheru.
Problema este comentată de consultantul fiscal Gabriel Biriș, fost secretar de stat în Ministerul Finanțelor: "Mega-blocajul de astăzi de la intrarea în București pe DN1 arată cam cât de mult rău poate face o idee general acceptată că fiind bună (bandă pentru autobuze) dacă este implementată fără minte!!!
ps1. Autobuzele pentru care au fost făcute benzile au stat ore întregi blocate în trafic, înainte de gâtuirea făcută după ieșirea din pasaj!!!
ps2. Tot blocate în trafic au stat și salvările, nu o să treacă mult până o să vedem oameni omorâți de imbecilitatea edililor noștri...
ps3. Numai cine nu muncește nu greșește. Important este ca greșeală să fie recunoscută și reparată grabnic. Eventual și cu ceva scuze publice pentru cetățenii plătitori de taxe și impozite care au avut azi de suferit de pe urma unei măsuri absurde..."
"Prin crearea de benzi unice pentru mijloacele de transport în comun ale RATB și taxi scade timpul de așteptare în stații, se reduc costurile de exploatare, iar nivelul de poluare se reduce semnificativ. De asemenea, proiectul de realizare de benzi unice va fi coordonat și cu alte măsuri de îmbunătățire a transportului public în București, cum ar fi înnoirea parcului auto al RATB, semaforizarea inteligentă în intersecțiile din Capitală, astfel încât să reușim fluidizarea traficului cât mai rapid”, spunea primarul Capitalei, Gabriela Firea.
Lucrările de înființare a benzilor unice se vor face și pe Șoseaua Kiseleff, până la Arcul de Triumf (pe ambele sensuri), pe bulevardul Constantin Prezan (pe ambele sensuri), pe Calea Dorobanți - între Piața Dorobanți și bulevardul Dacia (pe ambele sensuri), Calea Dorobanți (sensul spre centru) între bulevardul Dacia și Piața Lahovari, strada George Enescu între Piața Lahovari și Bulevardul Magheru, bulevardul Magheru (sens spre periferie), între C.A. Rosetti și Piața Romană, și bulevardul Magheru (sens spre centru), între Piața Romană și strada George Enescu.
În Capitală sunt, în prezent, benzi de circulație pentru transportul public pe arterele: bulevardul Mihail Kogalniceanu - bulevardul Regina Elisabeta; Splaiul Independentei, porțiunile dintre șoseaua Cotroceni și bulevardul Eroilor și din dreptul Centrului Istoric; bulevardul Unirii, între Piața Unirii și Piața Alba Iulia; Calea Dorobanți, între bulevardul Dacia și șoseaua Ștefan cel Mare; bulevardul Dacia, între Calea Dorobanți și strada Icoanei; Calea Griviței, între Piața Mureș și strada Caraiman, pe sensul Gara de Nord; bulevardul Mareșal Constantin Prezan, între Piața Arcul de Triumf și Piața Charles de Gaulle.