Compania americană Uber a recunoscut că testează un sistem de taxare diferențială a clienților, în care tariful este stabilit cu ajutorul inteligenței artificiale.
În mod normal, costurile curselor sunt calculate pe baza unor indicatori tradiționali, precum timp, consum, cererea dintr-o anumită zonă etc. Noul sistem folosit de Uber folosește inteligența artificială pentru a putea cere tarife mai mari în anumite cazuri.
Spre exemplu, în noul sistem, tariful cerut pentru o comandă realizată într-un cartier select este mai mare pentru că se presupune că utilizatorul respectiv este dispus să plătească mai mult.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Destinația, zona din care este comanda și perioada zilei sunt criteriile pe baza cărora AI-ul folosit de Uber poate estima când este în regulă să ceară mai mult de la un client, fără ca acesta să fie deranjat.
Testarea noului sistem a început la finalul anului trecut, iar în prezent este folosit în 14 orașe.
Noua strategie nu schimbă relația dintre companie și șoferi, neavând niciun impact asupra remunerației celor din urmă. Veniturile obținute cu ajutorul AI-ului reprezintă o modalitate de creștere a veniturilor.
Reprezentanții companiei susțin că veniturile obținute astfel vor avea același flux ca și restul, fiind folosite inclusiv pentru dezvoltarea afacerii și motivarea șoferilor prin bonusuri.