Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a primit două oferte în cadrul unei licitații care urmărește achiziționarea unui soluții IT de prevenire a pierderii datelor (Data Loss Prevention), contract estimat la aproape 570.000 de lei, fără TVA. Ofertele au fost depuse de Docentris și SolvIT Networks, potrivit datelor instituției.
ULTIMA ORĂ Nouriel Roubini, "Dr. Doom", vine în România. Detalii AICI
“Eficientizarea activităților de prelucrare a datelor cu caracter personal, identificarea cât mai rapidă și cu cât mai mare acuratețe a anumitor date și asigurarea trasabilității acestora la nivelul ASF se realizează prin adoptarea și dezvoltarea unor măsuri tehnice care au în vedere optimizarea infrastructurii IT și implementarea unor soluții software care să permită atât buna desfășurare a activităților de prelucrare a datelor cu caracter personal, cât și gestionarea efectivă a solicitărilor persoanelor vizate. Măsurile tehnice vizează atât prevenirea și contracararea riscurilor și atacurilor cibernetice asupra infrastructurii informatice, cât și modernizarea instrumentelor de prelucrare electronică a datelor cu caracter personal prin adoptarea unor soluții de tip Data Loss Protection (DLP), Data Warehouse, Business Intelligence, care să contribuie la eficientizarea activităților de prelucrare și la asigurarea respectării principiilor fundamentale de prelucrare a acestor date”, se arată în caietul de sarcini al licitației.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Licitația a fost inițiată ca urmare a intrării în vigoare, după 25 mai 2018, a prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, cunoscut și sub acronimul GDPR.
“În exercitarea rolului de autoritate cu atribuții de autorizare, reglementare, supraveghere și control asupra piețelor financiare nebancare, ASF prelucrează date cu caracter personal ale persoanelor fizice implicate în activități pe aceste piețe, ale persoanelor beneficiare ale produselor și serviciilor oferite de entitățile reglementate, autorizate, supravegheate și controlate de către ASF, ale oricărei persoane care se adresează cu o solicitare sau o petiție structurilor organizatorice competente ale ASF precum și ale oricărei persoane care se află într-o relație contractuală cu ASF”, se mai spune în documentația licitației.
Autoritatea de Supraveghere Financiară a fost înființată în 2013 ca autoritate administrativă autonomă, de specialitate, cu personalitate juridică, independentă, autofinanțată și își exercită atribuțiile prin preluarea și reorganizarea tuturor atribuțiilor și prerogativelor Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare (CNVM), Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) și Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP)