Subscrierile grupului austriac UNIQA în România au însumat 23,8 milioane de euro în primul trimestru al acestui an, în scădere cu 6,3% față de martie 2019, când au atins 25,4 milioane de euro. În schimb, profitul net cumulat al UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de Viață a atins 2,4 milioane de euro, de la 0,75 milioane de euro în urmă cu 12 luni.
"Primul trimestru din 2020 a marcat rezultate stabile pe liniile profitabile pentru UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de Viață. Rezultatele din zona non-auto s-au menținut la un nivel similar celui înregistrat în aceeași perioadă din 2019, în timp ce, pentru asigurările de viață, produsele tradiționale au continuat să susțină activitatea companiei. Pe segmentul auto, strategia a continuat în direcția reducerii ponderii asigurărilor obligatorii de răspundere civilă (RCA) și îmbunătățirii calității portofoliului de asigurări facultative CASCO, susținută, în continuare, de subscrierile din zona clienților retail", se arată într-un comunicat al UNIQA Asigurări.
Grupul austriac explică scăderea subscrierilor din primul trimestru prin accentuarea efectelor măsurilor de reducere a ponderii asigurărilor RCA și asigurărillor auto facultative pe segmentul de leasing în cadrul portofoliului companiei, dar și pe fundalul creșterii ratelor de schimb.
CITEȘTE ȘI ASF amână din cauza Covid-19 evaluarea activelor și pasivelor asigurătorilor din România"Profitul net total înregistrat de ambele companii UNIQA în primul trimestru din 2020 a fost de 2,4 milioane euro, conform IFRS, situându-se la un nivel semnificativ îmbunătățit comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior. Acest lucru se datorează măsurilor din zona portofoliului de asigurări auto, cu rezultate pozitive pe segmentul CASCO", se mai arată în comunicat.
În primul trimestru, UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de Viață au continuat să susțină investițiile în zona IT, cu impact asupra nivelului costurilor administrative, care au înregistrat o creștere de 9,4% comparativ cu aceeași perioada a anului anterior.
La jumatatea lunii martie, UNIQA a migrat cea mai mare parte a interacțiunii cu clienții în zona online, aceștia având la dispoziție canale digitale pe care le pot accesa pentru a menține relația cu compania.
Grupul austriac UNIQA Insurance Group operează pe piața românească din 2008, prin UNIQA Asigurări. Doi ani mai târziu, UNIQA a început operațiunile pe piața asigurărilor de viață. Prezent în 18 țări și cu aproape 20.000 de angajați, UNIQA furnizează servicii de asigurări pentru 10,1 milioane de clienți.
În 2019, subscrierile UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de Viață au atins 97,2 milioane de euro, în creștere cu 4,8% ață de anul precedent, când veniturile au atins 92,7 milioane de euro. Profitul cumulat al celor doi asigurători a fost de 3,6 milioane de euro, conform standardelor IFRS.
În 2018, rezultatul final a fost afectat de amenda de 2,9 milioane de euro aplicată UNIQA Asigurări de Consiliul Concurenței.