NN Asigurări de Viață, liderul pieței de profil, a subscris prime de 319,7 milioane de lei în prima jumătate a anului, în creștere cu 3,6% față de perioada ianuarie - iunie 2015, pe fondul avansului pe toate liniile de business, a anunțat compania.
“Pe ansamblu, evoluțiile pe care le-au înregistrat principalii indicatori financiari în primul semestru din acest an reflectă modul în care au performat în contextul pieței strategiile pe care le implementăm pe fiecare linie de business. Lansarea business-ului de asigurări de sănătate a fost principalul nostru reper în această perioadă. La începutul anului am definitivat ultimele detalii operaționale și comerciale și, începând din aprilie, asigurarea de sănătate este disponibilă clienților. Până la finalul lunii iunie, unul din cinci clienți noi a ales asigurarea de sănătate NN. Mai mult, trecând la segmentul asigurărilor de viață, numărul celor care au achiziționat o asigurare cu componentă de protecție a crescut cu 35% în primul semestru din 2016 față de aceeași perioadă a anului trecut”, a declarat directorul general NN Asigurări de Viață, Marius Popescu, într-un comunicat remis Profit.ro.
Prima medie de asigurare pentru contractele încheiate a fost de aproximativ 1.805 lei, nivel comparabil cu cel înregistrat în aceeași perioadă a anului precedent.
În perioada analizată, suma asigurată medie a fost de 74.569 lei, în urcare cu 36% față de primele șase luni din 2015.
NN Asigurări de Viață a plătit asiguraților indemnizații pentru evenimente asigurate de 16,8 milioane de lei, nivel comparabil cu cifra din perioada similară a anului precedent.
Pentru polițele ajunse la finalul perioadei contractuale (maturitate), compania a plătit clienților 57,1 milioane de lei, cu 12,5% mai mult decât în aceeași perioadă din 2015.
În același timp, sumele plătite pentru contractele răscumpărate sau reziliate în perioada ianuarie-iunie 2016 a scăzut cu aproape 4%, până la 82,7 milioane de lei, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Potrivit NN, asigurarea de sănătate, lansată în aprilie, a însumat 19% din numărul total de polițe de asigurare vândute de companie în primele șase luni din acest an.
Profitul brut al NN Asigurări de Viață a atins 8,6 milioane de lei, cu 22,7% mai mult față de perioada similară din 2015.
Cifra include cheltuielile excepționale realizate ca parte a procesului de rebranding, investițiile realizate pentru lansarea asigurării de sănătate, în aprilie, precum și provizionul tehnic constituit pentru pensiile private facultative.
Profitul obținut din activitatea curentă, fără a lua în calcul toate aceste elemente, spune asigurătorul, a fost de 23,6 de milioane de lei, în urcare cu 28,8% comparativ cu primele șase luni ale anului trecut.
Cu o cotă de 37,4%, NN Asigurări de Viață (fostă ING Asigurări de Viață) este cel mai mare asigurător de profil din România, cu subscrieri de 628,7 milioane de lei (de la 613,9 milioane de lei în 2014).
Principalii concurenți ai companiei sunt BCR Asigurări de Viață și Metropolitan Life Asigurări.
Piața asigurărilor generale și de viață din România a crescut cu 8,2% în 2015, la 8,75 miliarde de lei, potrivit datelor Autorității de Supraveghere Financiară (ASF).
Cu o pondere de aproape 21%, asigurările de viață au generat subscrieri de 1,81 miliarde lei, în urcare cu 10,8% față de 2014.