Cazul Genius Travel pare a se transforma, potrivit autorităților, dintr-un caz, grav, de altfel, de insolvență, într-o infracțiune, deoarece proprietarii agenției sunt de negăsit, sustrăgându-se de la controale. Mai mulți clienți, rămași fără bani și fără vacanțe, au depus plângeri la Poliție, care va începe cercetări în acest caz.
Cei care au plătit vacanțe la Genius Travel și au rămas fără bani au așteptat zadarnic două zile în fața sediului din București al agenției. Ușile erau încuiate și nimeni nu le-a dat nicio explicație. Prin aceeași situație au trecut și reprezentanții Autorității Naționale pentru Turism, care au venit ieri în control la sediul Genius.
"Nu e ok deloc faptul că nu apar reprezentanții agenției. În momentul ăsta avem elemente care ar putea duce spre infracțiune. Te sustragi de la control, te sustragi de la plată, te sustragi de la orice", a declarat pentru Profit.ro George Borună, directorul general al Direcției Generale de Control și Autorizare din cadrul Autorității Naționale pentru Turism (ANT). El a spus că Poliția a fost deja înștiințată de către turiști.
CITEȘTE ȘI Cazul Genius Travel: asigurarea acoperă vacanțele pentru doar 10-15 familii, turiștii pot aștepta banii câțiva ani. ANAT a exclus agențiaBorună afirmă totodată că proprietarii Genius ar fi trebuit să vină la ANT și să spună sincer care este situația, dacă ar fi fost de bună credință. "Trebuia să vină la noi și să ne spună <<astea sunt cifrele, atâția oameni sunt afectați, uitați ce vrem să facem, acesta este planul de reorganizare, uite din ce cauză s-a întâmplat>>. Nu să dispară, pur și simplu, fără ca nimeni să mai știe de ei", a spus acesta.
Directorul ANT crede că, în situația dată, Genius ar fi trebui să-și ceară deja insolvența la tribunal, lucru care nu s-a întâmplat până acum.
Contactat de Profit.ro, Bogdan Ghebaur, purtător de cuvânt la Poliția București, confirmă că mai mulți clienți ai Genius au depus ieri plângeri. Cu plângerile, spune el, se merge mai departe la Parchet, iar procurorul va decide. "Se vor face cercertări pentru săvârșirea infracțiunilor, dacă se va pune problema", a adăugat acesta.
Reprezentanții Genius Travel nu răspund de câteva zile la telefoane și nimeni nu știe exact acum, nici ANAT și nici ANT, care este nivelul dezastrului. Ținând cont de nivelul cifrei de afaceri a Genius Travel, considerată o agenție medie, reprezentanții firmelor din domeniu estimează că poate fi vorba de câteva sute de turiști care au plătit vacanțe în această primăvară și vară și care ar fi urmat să plece după 15 august. Cea mai gravă situație este a acelor care au și plecat în afara țării în ultimele două zile, dar nici turiștii care au cumpărat și ar fi urmat să meargă în vacanțe n-au motive de optimism.
CITEȘTE ȘI Clienți ai Genius Travel, anunțați că firma intră în insolvență. Turiști deja plecați au aflat azi la recepție că nu au camereMiercuri, la ora 10.00, reprezentanți ai ANT și ai unor televiziuni s-au dus la sediul Genius Travel din București pentru a lămuri cumva situația. Au găsit acolo câțiva turiști care așteptau la ușile încuiate. În aceste condiții, ANT a precizat că va trimite o notificare către Genius Travel, solicitându-le reprezentanților agenției să se prezinte cu documente la sediul autorității. Potrivit legii, dacă nu se va prezenta nimeni în termen de 15 zile, ANT va ridica licența agenției și aceasta nu va mai putea încheia contracte.
Agenția Genius Travel pare a fi intrat în colaps financiar, iar o parte dintre clienți au rămas și fără vacanțe, și fără banii plătiți pe ele. Nu se știe exact câți clienți sunt afectați, dar surse din piață vorbesc de câteva sute. Problema este că asigurarea de 10.000 de dolari acopera doar vacanțele a 10-15 familii și că majoritatea clienților riscă să-și poată recupera banii în câțiva ani sau, poate, niciodată.
Agenția a anunțat clienții vineri, printr-un email, să nu mai plece în vacanțe, pentru că intră în faliment, iar sâmbătă le-a trimis un alt mesaj, în care susținea că problemele s-au rezolvat. Marți, însă, firma a trimis un alt email în care susținea din nou că intră în insolvență și nu mai poate plăti vacanțele turiștilor. Există, însă, turiști care între mesajele doi și trei au plecat în vacanțe în afara țării și au constatat la fața locului că nu-i primește nimeni în hotel și dacă vor să rămână în vacanță trebuie să o plătească din nou.