Aproape 40% dintre angajații Foodpanda România au fost concediați după preluarea companiei de către Glovo, cu toate că noul proprietar ar fi dat asigurări că nu vor exista concedieri în urma tranzacției.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Foodpanda avea 236 de angajați înaintea achiziției de către Glovo, operațiune finalizată în decembrie anul trecut.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În total, 89 de angajați, majoritatea agenți call-center, au fost anunțați că vor fi concediați la începutul anului, potrivit publicației britanice Sifted, care citează foști și actuali angajați ai Foodpanda. Job-urile lor vor fi externalizate.
Angajații citați susțin că ar fi fost lăsați să creadă că nimeni nu-și va pierde locul de muncă, dar și că Glovo nu a gestionat procesul cu empatie.
Glovo ar fi spus: “Nu vom concedia pe nimeni”. Compania neagă
"Reprezentanții Glovo au venit în România când au anunțat fuziunea. Ne-au spus: «Nu vom concedia pe nimeni, pentru că vrem să construim o echipă regională și o echipă locală aici, în București. Vrem să îi păstrăm pe fiecare, pentru că aveți rezultate uriașe aici»", a declarat o fostă angajată Foodpanda, pe care Sifted o numește Julia, pentru a-i păstra anonimitatea.
În replică, Glovo a declarat pentru Sifted că reprezentanții companiei "nu au făcut astfel de promisiuni sau declarații". Glovo spune că mesajul lor de la acea vreme "s-a concentrat pe aprecierea muncii depuse de angajații Foodpanda și pe faptul că intenția Glovo a fost de a face procesul cât mai ușor și transparent, cu un impact cât mai mic asupra oamenilor".
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Aceste creșteri pozitive vor avea un impact direct în dobânda de referință. Care este unul dintre coșmarurile băncilor centraleDar Julia spune că ea, ca și mulți alți manageri Foodpanda, s-au simțit suficient de liniștiți după întâlnire ca să le transmită mesajul mai departe angajaților lor."Le-am spus [echipelor noastre] că îi vom păstra pe toți, pentru că așa ne-au spus ei".
Afirmațiile ei sunt confirmate de un alt angajat senior al Foodpanda, care încă lucrează pentru companie. Potrivit acestuia, Glovo i-ar fi făcut pe angajații Foodpanda să simtă că vor fi necesari și după finalizarea achiziției.
"Mesajul a fost că există multă muncă, există mult spațiu pentru oameni... așa că, chiar dacă se întâmplă acest lucru, obiectivul principal este să găsim un loc pentru toată lumea, pentru că avem nevoie de voi", a declarat acesta.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Radu Puiu, analist XTB România: Prețul cerealelor este foarte aproape de maximele istorice. În Europa, situația este mai gravă decât în SUASursele Sifted mai susțin că abia la mijlocul lunii ianuarie a acestui an angajații au început să audă zvonuri că ar putea urma concedieri.
Glovo spune că decizia de a externaliza lucrătorii de la call-center a fost luată "în conformitate cu strategia globală a Glovo, de a externaliza această unitate din cauza costurilor și a scalabilității pe termen lung", după o "evaluare atentă a configurației locale".
Concediați pe Zoom
"Pot înțelege deciziile marilor companii. Pot să înțeleg că modul de lucru al Glovo nu suportă atât de mulți agenți [de call center] pentru că lucrează cu companii externalizate. Dar ceea ce nu pot înțelege și ceea ce m-a supărat a fost modul în care au gestionat lucrurile. Nu a fost ceva uman", spune unul dintre angajații citați.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Anxietate pe piețe. Efectele inflației ridicate încep să se vadăAcesta a precizat că șefii de echipă au fost invitați la două ședințe consecutive pe Zoom pe 21 ianuarie 2022, iar membrii echipelor ar fi fost invitați doar la a doua convorbire, de o jumătate de oră.
"A fost prima dată când am auzit despre [reducerile de personal] în mod oficial și, imediat după ce s-a încheiat ședința noastră, a început cealaltă ședință cu toată lumea".
Julia adaugă că, deși apelul organizat de reprezentantul Glovo cu membrii echipelor era programat să dureze 30 de minute, angajaților nu li s-a fi dat șansa de a pune întrebări despre decizie.
"Lipsă de empatie e puțin spus. Au fost mai mult de 100 de persoane la acest apel. Nu le-a permis să pună nicio întrebare la final. Iar la final, după 20 de minute, le-a spus: «băieți, am un alt apel, trebuie să plec». Și a părăsit apelul - el era organizatorul întâlnirii, așa că apelul s-a încheiat pur și simplu”, spune ea.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB România: Scenariul inițial era unul rezonabil, de creștere cu 2,1% pentru PIB-ul României. Acum este în revizuire în jos și vedem de la o zi la alta că apar schimbări"I-au cerut unei doamne să plece, care era însărcinată în 14 săptămâni. Acum a aplicat pentru trei sau patru locuri de muncă, dar nimeni nu vrea să o angajeze, pentru că este însărcinată", mai susține Julia.
Răspunzând acestei afirmații, Glovo a declarat: "Postul a fost eliminat din cauza restructurării post-migrație. Angajata nu a acceptat oferta înaintată de Glovo". Reprezentanții companiei au adăugat că angajaților li s-a oferit șansa de a pune întrebări în cadrul celui de-al doilea apel Zoom.