În prezent, Delivery Hero deține deja o participație de aproape 44% la Glovo, astfel că, în urma tranzacției, va ajunge să dețină peste 80% din companie.
CITEȘTE ȘI Anul bursier 2021 – foarte bun prin prisma listărilor, „jucării” noi după ani de secetă. De la Made in Romania, la tranzacționarea în ring. Descoperirea „jocului simplu”
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Finalizarea tranzației este estimată în trimestrul al doilea și necesită aprobarea autorităților din domeniul concurenței. Glovo va continua să opereze independent, sub propriul brand.
Delivery Hero a fost prezentă în România cu Foodpanda, însă operațiunile locale au fost vândute recent către Glovo, tranzacție autorizată condiționat luna trecută de Consiliul Concurenței.
Vânzarea Foodpanda în România a avut loc în contextul în care startup-ul spaniol Glovo, operatorul platformei omonime de livrări rapide la domiciliu, a semnat o serie de tranzacții separate cu Delivery Hero, pentru cumpărarea unora dintre companiile sale din Europa Centrală și de Est.
Achizțiile vizează compania Foodpanda în România și Bulgaria, compania Donesi în Serbia, Muntenegru, Bosnia și Herțegovina, și Pauza în Croația. Valoarea totală a tranzacțiilor se ridică la 170 de milioane de euro.
În toamna anului 2020, Delivery Hero a preluat operațiunile Glovo din America Latină, respectiv Peru, Ecuador, Costa Rica, Honduras, Guatemala.
Fondată la Barcelona în 2015, Glovo operează în Europa de Sud-Vest, Europa de Est și Africa Subsahariană.