Grupul Nordis, singurul dezvoltator de ansambluri rezidențiale și hoteliere de 5 stele din România, se apropie de inaugurarea hotelului Nordis Mamaia, care va fi cel mai mare proiect hotelier și rezidențial din sud-estul Europei.
„Odată cu deschiderea hotelului, vom dubla capacitatea de cazare la 5 stele pe litoralul românesc. Vom crea și sute de locuri de muncă noi, care vor genera o bunăstare pentru economica locală. De asemenea, promovarea proprietății noastre la nivel internațional va pune pe harta lumii turismul românesc”, spune, la emisiunea (Re)Descoperă România de la PROFIT NEWS TV, Bogdan Șaitoș, Manager & Partner Nordis Hotels.
În plin sezon, el estimează un grad de ocupare de peste 80% la Nordis Mamaia și de circa 35-45% în afara sezonului.
„Este un lucru complicat să dezvolți peste 100.000 de mp și totul începe de la partea de proiectare. Este un lucru esențial să detaliezi fiecare metru pătrat pe care îl construiești, gândindu-te la nevoile clienților, la experiența lor pe tot parcursul de la intrarea în hotel până la plecarea din hotel, la partea de normative, reglementări care sunt în vigoare și care trebuie respectate permanent. Este un proces complex, dar iată că ne apropiem de cea mai mare deschidere din ultimii ani din România din punct de vedere hotelier și rezidențial”, mai spune acesta.
Cel mai complex element în dezvoltarea Nordis Mamaia, continuă el, a fost zonă de resursă umană, care a reprezentat totodată și o provocare, dar fiind deficitul de forță de muncă existent în piață.
„Vorbim de mii de oameni care au făcut parte din dezvoltare, sute de firme subcontractoare, am depășit zeci de mii de repere unice care au venit în conglomeratul acesta, de la părți constructive până la amenajarea efectivă de operare. Sunt mii și mii de repere la care nu te gândești inițial că există, dar care trebuie să fie prezente într-o operare de asemenea nivel, mai ales la categoria de 5 stele.
Forța de muncă este o provocare în România. Pentru a veni în întâmpinarea acestei situații, am decis să angajăm un personal în partea de top management cu o vasta experiență în ce înseamnă operare. Ne-am dezvoltat niște manuale de training foarte importante cu care vom învăța personalul cu care vom opera hotelul. Vom organiza luna aceasta și un târg de joburi în care vom recruta tot personalul care a mai rămas necesar pentru operare”, precizează Bogdan Șaitoș.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV (Re)Descoperă România – Andreea Ștefănucă, project manager Conac Polizu: În zona de SPA și evenimente am investit cel mai mult în ultima perioadăEl adaugă că echipa de top management din cadrul Nordis Mamaia cumulează o experiență de peste 100 de ani în domeniul ospitalității, atât locală, cât și internațională.
„Expertiza am luat-o încă de la început angajând firme de consultanță atât locale, cât și internaționale. Un lucru foarte important a fost definirea alocării spațiilor pentru că, atunci când dezvolți un astfel de proiect, trebuie să te gândești la absolut toate facilitățile necesare operării lui”, afirmă Bogdan Șaitoș.
Despre piața hotelieră locală, el afirmă că se dezvoltă din ce în ce mai mult, tot mai multe hoteliere fiind inaugurate în ultima perioadă.
Însă, continuă Bogdan Șaitoș, România încă e deficitară la hoteluri de 5 stele, fiind doar de 34 de hoteluri de 5 stele la nivel național.
„Dacă vorbim de lanțurile hoteliere sub brand internațional, sunt sigur că acolo calitatea este controlată foarte bine. Și noi am dezvoltat niște manuale de brand bazându-ne pe proceduri inspirate din branduri internaționale. Dacă vorbim de hoteluri independente, aici cred că foarte mult ține de proprietarii respectivi, cât de implicați sunt în operațiuni și în verificarea calității lor. Dar industria crește și în fiecare an sunt deschideri noi, ceea ce e un lucru bun pentru turismul din România”, mai spune acesta.
Legat de comportamentul turistului român, Șaitoș precizează că acesta preferă confortul și luxul.
„Așteptările lui când ajunge la o unitate de cazare clasificată la 5 stele este să aibă partea de confort din punct de vedere al facilităților, camerelor, al modului în care este întâmpinat. Românul preferă o bucătărie diversificată și de o bună calitate, preferă să aibă servicii accesibile la orice oră, precum de concierge, room service, SPA. Din ce în ce mai mulți români încep să aibă preferințe în a face în mod regulat tratamente terapeutice”, afirmă el.