Resortul Alma Health & Spa Retreat din stațiunea Lacul Sărat, județul Brăila, a fost inaugurat în vara anului trecut, în urma unei investiții de 20 de milioane de euro. Complexul, deținut de către omul de afaceri Vasile Dogărescu, are 185 de camere, centru de tratament de 2.500 de metri pătrați, 6 restaurante, plajă, piscine, dar și o zonă de conferințe și evenimente.
„Încă sunt puțini români care știu faptul că Lacul Sărat este una dintre primele stațiuni balneare din România înființate de statul român în 1879 împreună cu Călimănești și Govora. Aici au venit personalități renumite ale vremii, precum scriitori, artiști, medici precum Carol Davila.
Au venit aici să studieze nămolul și apa sărată din Lacul Sărat și le-au dus și la Paris la expoziția mondială din 1891 pentru a arăta cât de important este acest loc pentru turismul care abia atunci se năștea. Pe de altă parte, Lacul Sărat este locul unde Panait Istrati a fost portar la Hotelul Popescu și despre care a scris în scrierile lui, care sunt traduse în 30 de limbi”, spune, la emisiunea Redescoperă România de la PROFIT NEWS TV, Dana Chiriac, director de marketing Alma Health & Spa Retreat.
Lacul Sărat are unul dintre cele mai mineralizate nămoluri sapropelice din țară, tratamentul cu acest namol, numit și elixirul negru, fiind ideal în ameliorarea unei lungi liste de afecțiuni, cum ar fi cele reumatologice, dermatologice, inflamatorii, ginecologice, endocrine, afecțiuni respiratorii și ale sistemului nervos central, stări post-traumatice, stres, suprasolicitare, sedentarism și alimentație.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Putem să ne dăm seama ce s-a schimbat în general în percepția oamenilor despre ceea ce înseamnă turismul balnear. Pentru că, în România, din păcate, zona aceasta de turism este percepută ca fiind o zonă de turism pentru persoane în vârstă care sunt bolnave și care nu au nici prea mari posibilități financiare.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Redescoperă România – Paulo Rodrigues, manager Hotel Crystal Sovata: Nu a fost ușor la început, însă noi am reușit să aducem foarte mulți clienți. Era bine să avem mai multe autostrăziOri ceea ce am făcut noi acolo este un proiect pentru generațiile viitoare, nu numai pentru cei care sunt acum în vârstă. Este un proiect destinat tuturor celor care vor să-și mențină sănătatea și să-și prelungească tinerețea, să îmbine vacanța cu sănătatea, fie că sunt familii, companii care vor să le ofere angajaților pachete de refacere, anti-stres, teambuilding-uri”, spune aceasta, adăugând că este necesară informarea publicului și educarea acestuia în ceea ce înseamnă prevenția, beneficiile resurselor naturale pentru sănătate și turismul balnear.
„Într-adevăr, sunt aceste persoane în vârstă către trebuie suținute, dar cumva componenta aceasta de bilete gratuite de tratamente a dus la subdezvoltarea turismului balnear și sunt companii care s-au mulțumit cu acești bani de la stat și nu au investit în dotări, iar publicul mai în vârstă cumva se așteaptă ca și o proprietate privată premium să ofere aceleași prețuri care nu acoperă nici măcar costurile unei zile”, completează Dana Chiriac.
Ea observă însă o preocupare tot mai mare pentru zona de wellbeing din partea celor cu vârste de peste 35 de ani.
„Vrem să extindem ofertele și pentru zona corporate. Există o preocupare din ce în ce mai mare la nivelul marilor corporații pentru starea de sănătate a angajaților. Este vorba și despre un public care trebuie educat”, precizează aceasta.