Mastercard lansează un proiect de fiscalizare a activității micilor producători din zonele rurale și accesibilizarea comerțului la drum prin plata cu cardul. Producătorii locali vor primi aparate POS și vor fi afișați în platforma de navigație Waze.
Călătorii pot vedea pe harta online din aplicația Waze, în timp real, toți producătorii înscriși în campania numită "Piața la drum", care comercializează produse în fața casei sau grădinii. Aceștia sunt semnalizați printr-un pin dedicat și o scurtă prezentare, pentru a fi identificați cu ușurință direct în aplicație. De asemenea, proiectul este promovat și prin direcționale de tip panotaj, amplasate pe stradă, în apropierea locațiilor în care se află producătorii locali.
Fiecare producător va beneficia de câte un POS, astfel încât posesorii de card să poată plăti electronic pentru produse. Partenerul Mastercard pentru acest proiect este Asociația My Transylvania, a cărei activitate susține micii producători locali din România și își propune să crească și apetitul românilor pentru produse autohtone.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Plata în numerar a fost, până acum, singura modalitate prin care producătorii locali, care își comercializează produsele pe marginea drumului, pot fi remunerați, ceea ce limitează adesea numărul cumpărătorilor. Obiectivul acestui proiect este să creăm un precedent dezirabil: să integrăm segmentul de mici producători în sistemul de plăți electronice, promovându-i, totodată, într-o manieră inedită, în cea mai cunoscută și utilizată aplicație pentru navigație”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România și Croația.
Mastercard dă exemplul traseului cunoscut și ca Drumul Brânzei, care leagă destinații Beberani - cătun în comuna Răul Sadului, Sibiel în comuna Săliște, Tilișca, Șelimbăr sau Tălmaciu. Prin formularul de înscriere disponibil pe www.piataladrum.ro orice producător local se poate înscrie în proiect și intra în legătura cu reprezentanții asociației My Transylvania.