Ministrul Transporturilor susține că, până în 2030, în Portul Constanța vor fi investiții de peste 1 miliard de euro

Ministrul Transporturilor susține că, până în 2030, în Portul Constanța vor fi investiții de peste 1 miliard de euro
scris 5 oct 2017

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, susține că pentru Portul Constanța sunt prognozate investiții de peste 1 miliard de euro până în 2030, fondurile pentru acestea urmând să vină atât din bugetul Comisiei Europene, cât și de la bugetul de stat, printre proiecte aflându-se creșterea adâncimii bazinelor, extinderea la patru benzi a drumurilor cu tranzit mare și dezvoltarea capacității feroviare.

Răzvan Cuc a participat joi la deschiderea Silk Road Summit, eveniment organizat în Terminalul de Pasageri al Portului Constanța. Ministrul a spus în discursul său că această dezbatere va permite celor prezenți să identifice noi oportunități de dezvoltare și de diversificare a cooperării economice și a relațiilor bilaterale dintre România și tările de pe “Drumul Mătăsii”, arată news.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

El a mai spus că Portul Constanța este "o veritabilă placă turnantă" între traficul de mărfuri dintre Asia și Europa.

Noi reglementări privind transportul rutier de legume și fructe. Confiscarea produselor ar putea fi eliminată CITEȘTE ȘI Noi reglementări privind transportul rutier de legume și fructe. Confiscarea produselor ar putea fi eliminată

“Prin poziția sa la Marea Neagră, dar și în Europa, Portul Constanța reprezintă o veritabilă placă turnantă în traficul de mărfuri dintre Asia și Europa, fiind  cel mai mare Port la Marea Neagră din România. Principalul nostru deziderat și datorie în același timp este să valorificăm la maxim poziția geostrategică a celui mai mare port la Marea Neagră, prin creșterea tranzitului de mărfuri pe direcțiile est-vest și vest-est”, a susținut Cuc.

El a mai spus că dezvoltarea activității în Portul Constanța reprezintă o prioritate majoră a Ministerului Transporturilor, fiind alocat peste un miliard de euro pentru investiții în această zonă.

“Acesta este principalul motiv pentru care avem alocată o sumă importantă de bani dedicată investiților în zona portuară, atât din bugetul Comisiei Europene cât și de la bugetul de stat. Vorbim de peste 1.1 miliarde de euro care sunt dedicate strict investițiilor, până în 2030, pentru: creșterea adâncimilor șenalelor și a bazinelor, creșterea siguranței navigației,  dane specializate în zone cu adâncimi mari,  dezvoltarea capacității feroviare în port, extinderea la patru benzi a drumurilor cu tranzit mare, extinderea și modernizarea utilităților (apă, canalizare, electricitate), dezvoltarea de terminale specializate, dezvoltare și modernizare cheuri”, a mai spus ministrul, precizând că toate aceste investiții au finanțarea asigurată, putând fi lansate achizițiile publice pentru realizarea documentațiilor tehnico-economice sau chiar pentru lucrări. 

Răzvan Cuc a vorbit și despre alte proiecte de investiție, care vor sprijini fluxul de mărfuri spre și dinspre Portul Constanța, referindu-se la Coridorul 4, atât rutier, cât și feroviar.

Lege specială pentru apa minerală. Producătorilor de apă \ CITEȘTE ȘI Lege specială pentru apa minerală. Producătorilor de apă "de izvor" și "de masă" li se impun contracte de concesiune, redevențe și taxe de exploatare

“Coridorul rutier Pan-European 4 între Nădlac (granița de vest cu Ungaria) și Portul Constanța pe care sperăm să-l închidem cât mai rapid și pentru care în momentul de față avem lucrări în curs între Lugoj și Deva (Margina – Deva, Loturile 3, 4 și parte din 2) și proiectare avansată pentru sectoarele lipsă dintre Sibiu și Pitești și Centura București la profil de autostradă. Coridorul feroviar Pan-European 4 Curtici (granița de vest cu Ungaria) – Portul Constanța cu lucrări în curs sau în proiect pentru întreaga lungime rămasă nemodernizată, investiție ce va conduce la creșterea vitezei maxime de circulație pentru trenurile de marfă la 120 km/h și implicit la scăderea timpilor de întârziere”, a menționat ministrul.

Silk Road Summit se desfășoară în perioada 5-6 octombrie, în Terminalul de Pasageri al Portului Constanța. Evenimentul este organizat de Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța, Organizația Patronală Constanța Port Business Association și Asociația Drumul Mătăsii din România. La manifestare participă ficialități din statele Drumului Mătăsii, reprezentanți ai ambasadelor, oameni de afaceri și comunitatea portuară din portul Constanța, aceștia dezbătând tematica  Drumului Mătăsii și pentru a stabili noi relații de cooperare în domeniul transportului și schimbului de mărfuri pe această rută.

În cadrul acestui eveniment a avut loc joi, semnarea protocolului de colaborare dintre Portul Baku din Azerbaidjan și Portul Constanța.

viewscnt
Afla mai multe despre
port
maritim
nave