Facebook a lansat o opțiune prin care utilizatorii pot încărca și distribui fotografii la 360 de grade, a anunțat compania joi.
Imaginile capturate cu ajutorul unei camere cu vedere la 360 de grade, dar și fotografiile panoramice realizate cu telefonul mobil, sunt postate pe Facebook la fel ca pozele obișnuite, după care sunt convertite automat în imagini la 360 de grade, pe care utilizatorii le pot explora din unghiuri diferite.
Pentru o imersiune sporită, utilizatorii pot viziona imaginile prin intermediul dispozitivelor VR, se arată într-un comunicat al rețelei de socializare fondată de Mark Zuckerberg.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Imaginile la 360 de grade sunt marcate cu ajutorul unei busole situată în partea din dreapta a fotografiei.
"Principala diferență în cazul fotografiilor la 360 de grade este că le poți face cu telefonul. Trebuie doar să faci o fotografie panoramică, sau să te folosești de o aplicație specială, urci imaginea pe Facebook, iar de restul ne ocupăm noi", a spus Zuckerberg într-un post pe contul său de Facebook.
Operatorul celei mai populare rețele de socializare a anunțat încă de luna trecută că a început implementarea suportului pentru imagini în format de 360 de grade. Noua funcție vine după ce, în septembrie 2015, Facebook a lansat suportul pentru video la 360 de grade.
Pentru Facebook, conținutul la 360 de grade este o etapă intermediară înainte de realitatea virtuală. Zuckerberg a spus chiar că VR-ul este un pas natural pentru rețeaua de socializare, iar Oculus, companie deținută de Facebook, a lansat recent prima sa cască de realitate virtuală, Oculus Rift.