Paginile motorului de căutare Google ar putea primi un design care aduce modificări familiare, în special utilizatorilor de Android.
Google testează în prezent așa-numitul Material Design pentru motorul său de căutare. Acest tip de design a fost lansat de Google în 2014, inițial pentru aplicațiile de Android. Ulterior, compania americană și-a luat angajamentul ca același design să fie folosit de toate serviciile și aplicațiile sale, indiferent de dispozitivul pe care rulează. Se încearcă în acest fel crearea unei interfețe omogene pentru toate platformele.
În ultimii doi ani, rând pe rând, majoritatea serviciilor și aplicațiilor Google au trecut la Material Design. Dintre serviciile importante, YouTube și Google, motorul de căutare, încă nu folosesc acest design.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Noul layout a fost observat de mai mulți utilizatori, care au postat capturi de ecran pe rețelele de socializare. Se pare că Google aplică un sistem de testare de tip A/B, în care doar o parte a utilizatorilor folosesc noul design, pentru a vedea reacția acestora și modul în care folosirea serviciului se schimbă.
Nu este, sub nicio formă, o schimbare radicală de design. Cea mai importantă modificare este folosirea așa-numitelor carduri. În locul unei liste continue cu link-uri și meta informații, paginile din Google vor afișa fiecare rezultat într-un chenar propriu.
Cum chenarele în care sunt încadrate rezultatele sunt albe, Google folosește acum un gri deschis pentru fundal.
Sistemul cu chenare, folosit și în aplicația Google Now pe Android, implică o anumită distanțare pe verticală a conținutului, ceea ce presupune o derulare mai mare din mouse. Pe de altă parte, evidențiind în acest fel rezultatele căutărilor, informațiile meta care însoțesc rezultatele ar putea fi mai ușor de vizualizat de către utilizatori.
Ceea ce utilizatorului obișnuit i se poate părea o modificare neimportantă, ar putea avea implicații majore pentru traficul organic al site-urilor. De exemplu, distanțarea pe verticală a rezultatelor ar putea dezavantaja site-urile care rankează mai jos, pentru că utilizatorul ar putea evita să deruleze mult în jos.
Google folosește deja Material Design pe versiunea mobilă a motorului său de căutare dar nu a făcut deocamdată niciun anunț privind versiunea de desktop.