Apple anunță că a stabilit un nou record în materie de încasări, atrăgând pe 31 decembrie 2016 peste 240 de milioane de dolari exclusiv din aplicații mobile.
Ultima zi a anului trecut va rămâne în istoria Apple, cel puțin până la doborârea noului record, drept cea mai profitabilă pentru App Store. Într-o singură zi, utilizatorii de iPhone-uri și iPad-uri au achiziționat aplicații care au reprezentat venituri de 240 de milioane de dolari pentru Apple.
Suma record de 240 de milioane de dolari reprezintă doar procentul pe care Apple și-l oprește din vânzarea aplicațiilor prin intermediul App Store. Compania americană percepe o taxă de 30% din prețul aplicațiilor de iOS.
În mod tradițional, perioada Crăciunului era cea care aducea cele mai mari vânzări de aplicații pentru Apple. De aceea, este puțin surprinzător că recordul de venituri din aplicații a fost doborât în ziua de Revelion, atunci când oamenii, în mod normal, ar trebui să aibă alte priorități decât cumpărarea de aplicații mobile.
CITEȘTE ȘI Top 10 facilități pe care posesorii smartphone-urilor Galaxy S7 le vor primi odată cu update-ul la Android 7Nici dezvoltatorii de aplicații pentru iOS nu se pot plânge. În 2016, Apple a generat pentru aceștia venituri totale de aproximativ 20 de miliarde de dolari. Suma este cu 40 de procente mai mare decât cea din 2015.
De altfel, din 2008, de când există App Store, suma totală câștigată de către dezvoltatori a ajuns la 60 de miliarde de dolari. Faptul că o treime din această sumă a fost generată doar anul trecut, arată că, în ciuda așa numitei “oboseli”, piața aplicațiilor mobile crește în continuare și generează venituri importante. Prin “oboseală” unii specialiști ai domeniul se referă la faptul că utilizatorii nu mai au entuziasmul de a căuta și descoperi noi aplicații la fel de puternic ca în urmă cu câțiva ani.
Țările care au cotizat cel mai mult la bugetul Apple, strict pe zona de aplicații, sunt Statele Unite, Marea Britanie, China și Japonia. De altfel, veniturile din vânzarea de aplicații a crescut în China cu 90% față de 2015.
App Store-ul celor de la Apple, disponibil la acest moment în 155 de țări, a ajuns la 2,2 milioane de aplicații. Față de 2015, numărul aplicațiilor disponibile pentru iPhone și iPad a crescut cu 20 de procente.