În afară de preț și de reclame, între versiunea actuală și cea cu reclame, pe care compania se pregătește să o lanseze, ar putea exista și altă deosebire, care privește posibilitatea urmăririi offline a conținutului.
Dezvoltatorul Steve Moser, citat de Bloomberg, a descoperit în codul aplicației Netflix că viitoarea versiune cu reclame a serviciului nu va avea funcție de descărcare a conținutului pentru urmărirea offline a acestuia.
Descărcarea conținutului este o facilitate disponibilă doar în cadrul aplicațiilor Netflix, nu și pe versiune web. Netflix are aplicații pentru mai multe platforme, precum Windows, Android și iOS, însă, nu nici până acum nu a considerat necesară dezvoltarea unei aplicații de macOS.
CITEȘTE ȘI Paramount+ are peste 43 de milioane de abonațiNu există până acum o justificare din partea companiei pentru eliminarea din cadrul viitoarei versiuni cu reclame a suportului offline, însă, în principiu, sunt două posibilități.
Prima ar fi că, dincolo de reclame, Netflix vrea să creeze o diferență mai clară între cele două versiuni, pentru a nu „canibaliza” varianta premium. Asta pentru că există riscul ca unii dintre abonații actuali să aleagă versiunea cu reclame și să renunțe la cea de acum datorită abonamentului mai ieftin.
Versiunea cu reclame ar trebui să reprezinte un instrument prin care să fie atrași abonați noi, nu doar să mute abonații actuali dintr-o parte în alta. Suportul offline ar putea reprezenta unul dintre atuurile distinctive ale versiunii premium.
A doua variantă ar fi că Netflix se grăbește să lanseze versiunea cu reclame și nu se ocupă acum de provocările tehnice pe care afișarea reclamelor fără o conexiune la internet le ridică.
Versiunea cu reclame ar urma să fie lansată, cel puțin în Statele Unite, la începutul anului viitor, iar tehnologia pentru afișarea reclamelor pe Netflix va fi dezvoltată de Microsoft.