Compania suedeză, Spotify, se află în căutarea unor instrumente care să o ajute să-și targeteze mai eficient utilizatorii care nu plătesc pentru versiunea Premium și să atragă, astfel, cât mai mulți cumpărători de publicitate.
Spotify a depus actele pentru un brevet care descrie o modalitate de folosire a microfonului, pentru a afla cât mai multe date despre proprii utilizatorii. Microfonul poate capta sunete care ajută compania să înțeleagă mai bine utilizatorii și nevoile acestora.
Conform descrierii care însoțește brevetul, instrumentul închipuit de Spotify va folosi microfonul pentru a ajuta compania suedeză să deducă vârstă, genul, originea și, foarte interesant, starea emoțională a utilizatorilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În funcție de starea emoțională a utilizatorului, Spotify va personaliza reclamele și recomandările muzicale pe care le realizează prin listele personalizate de melodii.
În aceleași scopuri, vor fi folosite și alte sunete, precum claxoanele mașinilor sau sunetul tastaturilor. Acestea vor ajuta Spotify să înțeleagă unde se află și ce face utilizatorul și, la fel, să-i facă recomandări și să-i afișeze reclame în consecință.
Ascultarea utilizatorilor, însă, este una dintre cele mai intrusive strategii la care pot apela companiile care câștigă bani din publicitate digitală, iar utilizatorii ar putea reacționa negativ când vor afla, așa cum a fost și cazul Facebook, în urmă cu mai mulți ani.
Spotify a depus brevetul în 2018 și i-a fost acordat acum. Asta înseamnă că punerea în funcțiune a unui astfel de instrument poate fi o chestiune doar de timp.