Se întâmplă și la case mai mari, ar putea spune producătorii de autovehicule care au rechemat în service milioane de mașini în ultimii ani, arătând cu degetul către Rolls-Royce.
Numai că în cazul companiei britanice este vorba de un adevărat record stabilit pe această piață, cel mai mic număr de autovehicule comercializate rechemate în service!
Rolls-Royce a anunțat marți, potrivit The Financial Times, că a identificat o problemă la airbag-urile laterale ale celui mai bine vândut model al său din 2015 din SUA, Rolls-Royce Ghost. Numărul vehiculelor afectate? Unul singur!
Compania britanică, deținută de nemții de la BMW, a precizat că problema a apărut ca urmare a “etichetării incorecte a unuia dintre airbag-uri”. “Defecțiunea” a fost identificată în timpul inspecției efectuate de Rolls-Royce înaintea livrării autovehiculului. Potrivit companiei, airbag-urile instalate nu îndeplinesc condițiile de siguranță impuse de reglementatorii americani în ceea ce privește impactul lateral pentru ocupanții scaunelor din față ale autovehiculului. Britanicii au precizat că nu s-a pus în nici un moment problema existenței vreunui risc, identificarea problemei arătând “atenția la detalii a Rolls-Royce”.
Potrivit Rolls-Royce, care a vândut anul trecut peste 4.000 de mașini, vehiculul afectat a părăsit fabrica din Goodwood, East Sussex, (Marea Britanie) în ianuarie 2014, însă proprietarul său din SUA nu a intrat încă în posesia sa.
Rolls-Royce nu a precizat compania furnizoare a airbag-urilor “etichetate greșit”.
În ultimii ani, au existat multiple rechemări în service ale producătorilor de mașini din întreaga lume, inclusiv legate de siguranța airbag-urilor. Scandalul airbag-urilor Takata s-a soldat cu rechemarea a 19 milioane de vehicule produse de 12 companii.
Cel mai recent scandal, cel păcălirii testelor de emisii din SUA de către Volkswagen, va avea probabil ca rezultat în service-urile companiei a 11 milioane de mașini.
Ghost a fost lansat în 2010 și este cel mai mic autovehicul Rolls-Royce, cântărind doar 2,3 tone. Este și cel mai ieftin autoturism de lux produs de britanici, având un preț care pleacă de la 290 mii de dolari.