Volkswagen AG a adoptat luni noi măsuri pentru a-i calma pe clienții din SUA și pe liderii de sindicat din Germania, supărați pe reacția companiei auto la scandalul emisiilor, transmite Reuters.
Volkswagen va oferi un voucher de 1.000 de dolari, din care jumătate va fi cheltuit la dealerii VW și Audi, proprietarilor din SUA care dețin anumite modele diesel care nu îndeplinesc cerințele guvernamentale privind emisiile, a anunțat luni subsidiara VW din SUA. Cei aproximativ 500.000 de americani care dețin modele VW și Audi echipate cu motoare diesel de doi litri pot aplica pentru a primi un card Visa preplătit de 500 de dolari și un alt card de 500 de dolari care va fi folosit la dealeri și care asigură asistența tehnică gratuită timp de trei ani.
Decizia a fost luată pentru a-i calma pe proprietarii de vehicule supărați pe modul în care VW a anunțat că va repara vehiculele echipate cu softul care falsifică rezultatele testelor de poluare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
'Presupun că e un pas mic în direcția potrivită dar departe de ceea ce speram să văd în privința compensațiilor', a declarat Jeff Slagle, proprietarul unui model diesel Golf din statul Connecticut.
În Germania, impactul financiar al scandalului a exacerbat tensiunile dintre conducerea Volkswagen și liderii de sindicat privind planurile de reducere a cheltuielilor cu aproximativ un miliard de euro pe an până în 2019 la brandul VW. În 20 noiembrie va avea loc reuniunea Board-ului de supraveghere al VW unde se va decide planul privind investițiile în fabrici, echipamente și tehnologii în următorii ani.
Separat, Volkswagen a anunțat că șeful departamentului de comunicații, Andreas Lampersbach, și-a dat demisia luni, alăturându-se astfel valului de plecări în urma scandalului emisiilor.
Cel mai mare producător auto european face deja obiectul unor investigații în mai multe țări după ce, în luna septembrie, a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Săptămâna trecută, scandalul de la Volkswagen a luat o nouă turnură, după ce constructorul auto a recunoscut că a subestimat consumul de combustibil și nivelul emisiilor de dioxid de carbon pentru aproximativ 800.000 de mașini, mărcile VW, Seat, Skoda și Audi, vândute în Europa. De asemenea, Volkswagen a admis că a găsit pentru prima dată indicii privind modificarea nivelului emisiilor și la vehiculele echipate cu motoare pe benzină, extinzând un scandal care până acum se concentra pe motoarele diesel.
Costurile totale cu care se confruntă VW din cauza scandalului emisiilor sunt estimate undeva între 30 și 65 de miliarde de euro, iar analiștii avertizează că grupul ar putea fi nevoit să vândă unele operațiuni.