Curiera Transport Solutions și-a început activitatea ca o firmă de intermediere servicii de curierat. Între timp, compania s-a reorientat către a presta efectiv servicii de curierat, dat fiind faptul că piața de intermediere a ajuns la o oarecare saturație.
„Anul trecut erau 14 companii de intermediere de curierat, doar că intermediarii nu mai au loc în piața de curierat pentru că nu mai sunt încurajați și pe bună dreptate. Ei au profit mai mare decât firmele de curierat care chiar prestează serviciul respectiv. Acum există 2-3 mari intermediari și cei 5 mari jucători de pe piață care efectiv cară coletele”, spune, la PROFIT NEWS TV, Silvia Duță, CEO Curiera Transport Solutions.
Comparativ cu piața de intermediere servicii de curierat, în sectorul de curierat propriu zis încă mai este loc pentru noi jucători.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Este loc în piață pentru că ea crește cam cu 12-15% pe an. În pandemie a crescut chiar cu 24%. Destinatarul încă se învață să comande online, magazinele online sunt din ce în ce mai multe și au nevoie de suportul nostru”, adaugă aceasta.
Curiera Transport Solutions este prima firmă de curierat electric din România, având livrări în regiunea București-Ilfov, iar recent și în Brăila, Galați și Constanța. Compania deține o flotă de 13 mașini electrice.
„Noi am simțit că este nevoie după toate trendurile impuse de Comisia Europeană, care spun că până în 2025 trebuie să atingem anumite procente de scădere a emisiilor de carbon. Sunt foarte multe linii pe direcția aceasta, foarte multe fonduri care nu s-au lăsat libere până acum curierilor.
Încercăm să ne luptăm cu infrastructura, este foarte greu, sunt foarte puține stații electrice, cererea a început să fie din ce în ce mai mare pentru că apar tot mai multe mașini electrice și nu mai fac față stațiile de încărcare”, spune CEO-ul.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Mark Brownlee, Brisk Regional Director în UK: Tot mai multe proiecte în care suntem implicați iau în considerare electrificarea aviației. În aeroportul viitorului îți vei putea trimite bagajul de acasă, să circule independent de tineAnul 2022 a fost foarte greu pentru business, înregistrând o creștere a cifrei de afaceri doar cu 10%.
„În 2021 aveam o cifra de afaceri de 6 milioane de lei și anul trecut am făcut doar 8 milioane de lei. Doar cu 10% am crescut, în principal din cauza războiului, după care au fost mișcările din piața de curierat, unde competitorii au scăzut foarte mult prețurile și nu a mai fost șansa ca intermediar să faci profit și să aduci clienți noi.
Și când te apuci de curierat și investești în a angaja 10-13 curieri când tu nu ai profit sau investițiile necesare pentru că nicio bancă nu-ți dă banii suficienți când tu ești o firmă tânără. Noi încă suntem considerați startup și nu ne dă nimeni banii necesari să putem evolua așa cum ne dorim”, precizează CEO-ul Curiera Transport Solutions, adăugând că, pentru a primi finanțare bancară, este necesar ca firma să aibă 3 ani de la înființare.
„Din păcate, băncile văd doar cifrele, nu văd potențialul, rezultatele noastre, munca noastră și depozitul la care am lucrat și toate eforturile pe care le depunem zi de zi”, susține antreprenoarea.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Cristian Preotu, CEO Le Manoir Group: Sunt convins că vom vedea ghidul Michelin în România dacă nu în 2023, cu siguranță în 2024. Acest efort trebuie să vină din partea GuvernuluiPentru extindere și dezvoltarea operațiunilor, compania vrea să atragă investitori privați. Silvia Duță afirmă că ar avea nevoie de cel puțin 500.000 de euro pentru a-și atinge țelurile.
„Acum încerc să aduc investitori care să mă ajute, pentru că se pare că nu se poate să fac asta singură și nici nu ajutorul băncilor. Noi ne dorim să investim în infrastructură, angajați. Am nevoie de minim 500.000 de euro să pot să mă extind așa cum îmi doresc. Mai îmi trebuie încă 13 mașini electrice să pot să fac față volumelor din București. Eu acum sunt limitată, nu mai pot să iau clienți noi pentru că nu am un număr suficient de curieri și de mașini”, precizează antreprenoarea.
„Cu ajutorul unor investitori sau bănci foarte deschise la ideile noastre, eu sper să reușim să ajutăm la scăderea emisiilor de carbon și să facem niște livrări foarte rapide. Și ne dorim să devenim lideri de piață pe partea de coletărie”, adaugă CEO-ul.