Companiile de curierat sunt grav impactate de scumpirile la carburanți, riscând însă să-și piardă clienții dacă măresc prețurile de expediție.
„Circa 40% din cheltuielile noastre în cazul unei expediții o reprezintă combustibilul, ceea ce înseamnă un impact destul de mare în business ținând cont că prețul la combustibil a crescut atât de mult”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Felix Pătrășcanu, co-fondator FAN Courier, lider pe piața de curierat.
El adaugă că, din discuțiile cu clienții companiei, și consumul este mult mai redus în aceste momente de incertitudine, ceea ce va afecta iarăși profitabilitatea business-ului său.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„România are creșteri economice bazate pe consum, care în aceste momente este mult mai redus pentru că oamenii nu mai au acel apetit de a cumpăra online cum îl aveau până acum. Clienții noștri ne-au spus că sunt scăderi de 30-40% față de aceeași perioadă a anului trecut. Deci lucrurile nu sunt destul de roz, dar nici foarte grave. Încercăm să găsim soluții”, mai spune acesta.
Creșterea prețurilor de expediție a coletelor nu este însă o soluție, companiile din domeniu riscând să-și piardă o bună parte din clienți în acest fel.
„Cheltuielile noastre cu carburantul aproape că s-au dublat în momentul de față. Probabil că o soluție ar fi să mărim și noi prețurile, dar nu putem să o facem, pentru că astfel vom pierde foarte mulți clienți. Nu vom mai avea aceleași profituri sub nicio formă. Situația actuală ne stopează puțin investițiile, care nu sunt puține, dar la care nu vrem să renunțăm”, precizează Felix Pătrășcanu, menționând totodată că bugetul de investiții pentru anul în curs se ridică la circa 20 de milioane de euro.
„S-ar putea să ieșim un pic șifonați din situația asta, dar eu cred că până la urmă vom găsi soluțiile respective. Nu suntem într-o situație disperată, dar într-adevăr capabilitățile noastre sunt mult mai mari decât comenzile pe care le avem în momentul de față”, mai spune co-fondatorul FAN Courier.