Piața serviciilor de obiecte personalizate este în plin avânt, singurele probleme fiind legate de aprovizionare, spune, la PROFIT NEWS TV, Cristian Radulescu, Managing Partner Ruvix. Cele mai căutate produse pentru a fi personalizate rămân, în continuare, tricourile și obiectele textile, iar cererea pentru personalizarea produselor sustenabile crește considerabil.
„În opinia mea, viitorul sună bine. Cu toate că, în acest moment, toată lumea prevede un viitor greu la final de an, pe partea de personalizări, textile promoționale, totul merge foarte bine anul acesta și continuă să meargă și mai bine. A crescut foarte mult partea de B2B. Imediat, după pandemie, foarte multe companii au dat mai puternic drumul la evenimente și, astfel, partea de B2B a crescut foarte mult anul acesta, spre deosebire de partea de B2C care este mai relaxată și nu într-o creștere”, afirmă acesta.
El adaugă că scumpirile la utilități nu au impactat atât de tare compania, precum majorările de preț la furnizorii externi.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Pe partea de textile, undeva din ianuarie-februarie până acum, prețurile au crescut cu aproximativ 35-38% în funcție de furnizor. Creșterea este foarte mare. Pe partea de hârtie s-a dublat prețul de achiziție. Și, automat, e necesar ca noi cei din industrie să majorăm prețurile ca să putem să susținem business-urile și angajații”, mai spune Cristian Radulescu.
Cele mai mari provocări cu care s-a confruntat în ultimul an au fost legate de importurile de materii prime.
„La finalul lui 2021 au fost niște greutăți în ceea ce privește importul din UE și mai ales din Asia, pentru că furnizorii europeni nu au fost pregătiți atât de bine în ceea ce privește întârzierile pe care, de exemplu, China le-a avut și au avut un impact foarte mare în livrări. Însă, în 2022 cumva piața s-a reglat un pic, sunt stocuri și ajung destul de repede”, precizează el.
Tricourile și produsele textile rămân cele mai solicitate produse a fi personalizate.
„Există însă și o creștere a produselor personalizate de tip organic, eco-friendly, care ajută mediul înconjurător și nu dăunează mediului în producerea lor, precum sacoșa de bumbac organic sau multe produse din bambus, paie, diverse produse care sunt sustenabile. Există un trend foarte mare pentru aceste produse promoționale și se diversifică foarte mult.
Obiectele sustenabile sunt la cea mai mare căutare în acest moment. Pe partea de tricouri există un trend pentru tricoul din bumbac organic. Se caută foarte mult produsele care sunt făcute din materiale sustenabile și cred că ăsta e doar un început pentru ce va avea să vină. Eu cred că, în 2-3 ani, cererea va fi de peste 70% pentru produse sustenabile și eco”, mai spune acesta.