Companiile care văd oportunitățile crizei și continuă să se dezvolte indiferent de context, astfel încât, la sfârșitul crizei, să ajungă într-o poziție semnificativ mai bună pe piață sunt cele care vor atrage cele mai multe finanțări de la fondurile de investiții, spune, la PROFIT NEWS TV, Radu Georgescu, fondatorul Gecad Ventures.
„Este destul de clar că urmează o criză. După criză vor veni și vremuri mai bune. Întrebarea este cât de adâncă este criza și cât de lungă, dar este destul de clar că se va termina la un moment dat. Sunt 3 tipuri de companii. Sunt companiile care ignoră criza și mor, cele care încearcă să se târască prin criză, să minimizeze cheltuielile și să facă astfel încât să supraviețuiască până la sfârșitul crizei și sunt companiile care se uită la oportunitatea crizei, astfel încât să se dezvolte și să ajungă la sfârșitul crizei într-o poziție semnificativ mai bună.
La asta ne uitam și noi, și investitorii noștri când evaluăm o companie. Ne uităm la care sunt opotunitățile acestei crizei, la a investi în companii care la sfârșitul crizei vor fi într-o situație semnificativ mai bună decât poziția din care au intrat în criză. Seedblink, în particular, este una dintre aceste companii care folosește criza pentru consolidare”, mai spune acesta.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Gecad Ventures este un fond de investiții axat pe companiile tehnologice atât din România, cât și din regiunea CEE. Fondul a investit în startup-uri precum Vector Watch, Seedblink, FintechOS, Typing DNA, Soleadify, Smart Bill, PawSquad.
Ulterior, în vara aceluiași an, Concentric Limited (Cipru), firma care reunește investițiile lui Radu Georgescu, fondator Gecad Ventures, a fost cooptată în acționariatul SeedBlink, preluând, în urma unei majorări de capital, un pachet de 10% din acțiunile Seedblink Crowd SRL.
„Seedblink împreună cu partenerii pe care îi are probabil că poate să mobilizeze într-un an circa 60 de milioane de euro. Seedblink se duce într-o zonă foarte puternică, pan-europeană, bazată atât pe greenfield, deschideri de birouri în alte țări, cât și printr-o politică de achiziții destul de agresivă. Am deschis deja birouri în Bulgaria, Grecia și Franța, și mai avem două țări în curs de deschidere acum. Obiectivul este ca, în următorul an și jumătate, să avem acoperită Europa. Tot planul nostru până în 2028 este de o acoperire completă pan-europeană pe zona asta de equity, crowd investing, cât și de o intrare în zona următoare de venture capital și de stock exchange”, precizează Radu Georgescu.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Constantin Sebeșanu, CEO Impact Developer & Contractor: Credem că, în perioada asta de criză, optim este să construiești ca să poți să ieși în piață când va fi o revenire. Primul trimestru a fost ca un „roller coaster”, perspectivele nu sunRecent, platforma românească de investiții pentru companii de tehnologie Seedblink a achiziționat Symbid, platformă olandeză pentru crowdinvesting.
Cele două platforme susțin că au contribuit cu investiții de peste 110 milioane de euro în 250 de startup-uri.
Acordul urmează să extindă prezența Seedblink în Europa Centrală și de Est și țările Benelux.
„Ne uităm la companii tehnologice. În zona asta de tehnologie, dezvoltarea companiilor din punct de vedere structură, investiții, așteptări de creștere, arată altfel. Sunt foarte specifice și trebuie tratate cu instrumente specifice. Instrumentele astea știm noi la Seedblink să le gestionam. Ne uităm să fim foarte buni pe gestionarea modelului de creștere al companiilor de tehnologie”, adaugă el.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV PROFIT NEWS TV Listarea Hidroelectrica la bursă, cel mai probabil amânată până în februarie 2023: Fondul Proprietatea a chemat cele mai mari bănci din lume. Dacă va fi o listare doar la BVB, pachetul de acțiuni ofertat va fi redimensionatRadu Georgescu mai spune și că în criză „companiile ar trebui să fie foarte atente să nu rămână fără bani”.
„În orice criză există un moment, nu cred că a venit încă momentul ăla, dar va veni, în care cash is king, și în care dacă ai rămas fără bani oricât de bun ai fi e posibil să mori pur și simplu pentru că nu ai bani să supraviețuiești 2-3 luni. Cred că e foarte important să nu rămână fără bani. Cred că e foarte important să înțeleagă environmentul global, unde este tehnologia, unde sunt necesitățiile, cum s-a schimbat comportamentul de cumpărare. Acum 20 de ani ne uitam la o lume super globalizată. Încet-încet, de 10 ani încoace, ne uităm la o lume care se polarizează în regiuni.
Dorința de scalare și ambițiile companiilor tech sunt aceleași. Ce s-a schimbat este valoarea percepută a companiilor și rigorile investițiilor. Companiile trebuie să demonstreze abilitatea de a crește în noul context global, deci au devenit lucrurile un pic mai sănătoase. O cam luaseră razna din punctul ăsta de vedere acum doi ani”, afirmă acesta.