Verde Food, marketplace ce face legătura între micii producători de legume și fructe și afacerile locale, vizează extinderea pe piața internațională, după consolidarea operațiunilor în România. Pregătiri și pentru ridicarea unei runde de finanțare. Mihai Rotaru, fondatorul Clever și UrbanAir, este advisor principal.
Business-ul a fost lansat în luna iulie a anului trecut, iar în momentul de față este prezent în București și Cluj-Napoca, urmând să se extindă și în alte orașe de pe piața locală.
„Prin acest marketplace afaceri din orașe din București și Cluj pot să se aprovizioneze cu legume si fructe de la ferme din împrejurimile orașului. (...) Focusul nostru este pe partea de supply și acolo agregăm partea de ofertă. Avem câteva zeci de ferme înregistrate pe platformă în București, și până în zece ferme în Cluj-Napoca”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Ciprian Florea, Fondator Verde Food.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
El consideră că piața de legume și fructe are potențial mare de creștere, ridicându-se în momentul de față la 2,5 miliarde de euro în România și la peste 60 de miliarde de euro în Europa. Cifrele nu iau în calcul și zona rurală, ci doar cea urbană.
„Scopul nostru principal este să ne asigurăm că tranzacțiile se întâmplă. Lucrăm cu flote externe de transport. (...) Marketplace-ul în sine este despre a echilibra cumva cererea și oferta și a ne asigura că nu avem înregistrată mai multă ofertă decât cerere sau viceversa”, mai spune antreprenorul.
Afacerea a fost creată din surse financiare proprii, însă Ciprian Florea vizează și atragerea unei runde de finanțare în perioada următoare pentru dezvoltarea operațiunilor.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Cefin Trucks vrea să ajungă la o rețea de 14 service-uri proprii până în 2024. Stefano Albarosa, CEO: Vom investi încă 8 milioane de euro în următorii 3 ani„Anul acesta va fi despre creștere. Vrem să creștem în HoReCa și să ne lansăm și în alte orașe. Ne uităm acum și la niște segmente din retail prin câteva parteneriate, dar pentru asta avem nevoie de finanțare. Pregătim chiar în acest moment o rundă de finanțare care sperăm să se întâmple într-un timp scurt”, adaugă el.
Planurile startup-ului vizează și extinderea în afara granițelor țării, însă după consolidarea operațiunilor pe piața locală.
„Noi plănuim să ne extindem internațional. Avem niște discuții. Ne uităm la Italia și Polonia pentru extindere, după ce ne atingem target-urile în România”, mai precizează Ciprian Florea.