Călin Cavaleru, director de strategie al Color Smart, unul dintre cei mai importanți importatori și distribuitori români de vopseluri premium, observă creșteri destul de semnificative în ceea ce privește proiectele de amenajări interioare, semn că piața începe să se maturizeze.
„Noi lucrăm destul de puțin cu dezvoltatorii, e clar că ei au încetinit mult proiectele, însă, în zona rezidențială tendința e oarecum inversă, însemnând că locuințe de lux, spațioase și mai deosebite vin din ce în ce mai mult spre noi, încercând să găsească cele mai bune soluții de decorare.
După un început de an destul de timid, din a doua jumătate a lunii februarie observ creșteri destul de semnificative în numărul de proiecte, în complexitatea acestora, în felul în care ne contactează chiar și specialiștii, respectiv arhitecții și designerii. Pare că urmează o perioadă care va fi destul de plină de activitate”, spune, la PROFIT NEWS TV, Călin Cavaleru.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
De altfel, piața locală seamănă cel mai mult cu cea din Italia, în sensul că românii au gusturi sofisticate și vor cât mai multe opțiuni în zona vopselelor decorative.
„Și se orientează, la fel ca amicii noștri din Italia care, de obicei, sunt trend setteri ai modei în decorațiuni interioare în Europa, către materiale naturale, ecologice, sustenabile și, în același timp, spre a obține un rezultat personalizat care să-i reprezinte atunci când vorbim de cum arată decorarea la final.
În ceea ce privește furnizorul nostru italian, suntem singura țară din lume care vindem tot portofoliul lor de vopsele decorative, adică 50-60 de tipuri de vopsea. Asta se întâmplă numai la noi și în Italia. În alte țări se vând 8 tipuri maxim”, spune acesta.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Bogdan Pană, Ovidius Clinical Hospital, primul spital multidisciplinar privat din Sud-Estul României și cea mai mare investiție privată în sănătate din Dobrogea, deschide o nouă unitate: Condiții ca în orice spital privat din Europa„Din ce în ce mai mulți români înțeleg că un proiect înseamnă combinația dintre performanța din cost și își dau seama că, de fapt, de cele mai multe ori să cumpere mai ieftin combinat cu <<să lucrezi cu un băiat>>, ajungi la costuri mult mai mari, la timpi mult mai mari și la un nivel de performanță de multe ori total necorespunzător”, adaugă el.
Călin Cavaleru afirmă că piața însă se maturizează, iar oamenii sunt tot mai atenți atunci când vine vorba de decorațiuni interioare.
„Viteza cu care se maturizează piața nu e neapărat optimă, însă sunt din ce în ce mai mulți oameni care înțeleg că e vorba de un proiect complex și că au nevoie de mulți specialiști lângă ei în etapa asta de decorare interioară”, precizează acesta.