Compania Color Smart, fondată în urmă cu mai bine de 15 ani de către Cătălina Trupșor, este în momentul de față unul dintre cei mai mari importatori și distribuitori români de vopsele premium, având în portofoliu branduri precum Novacolor, Pittsburgh Paints și Color Smart.
Începând cu anul acesta, compania trece de la a fi doar distribuitor de vopsele premium la a fi și producător, urmând să-și lanseze propria marcă de vopsele.
„Cel mai important anul ăsta avem lansarea mărcii proprii, care ne va trece din clasa în care suntem astăzi, respectiv de distribuitor de mărci premium internaționale, în zona de producători și distribuitori de marcă proprie, care e, de asemenea, premium.
Vindem deja produsul, numai că n-am făcut lansarea oficiala. Producția se întâmplă în Grecia, la niște vechi prieteni și parteneri de-ai noștri”, spune, la PROFIT NEWS TV, Călin Cavaleru, director de strategie al Color Smart.
Investiția în stocul inițial a fost de peste 500.000 de euro, la care se adaugă și costurile de branding, marketing, etichete, material de suport vânzare, ajungând astfel la un total de circa 800.000 de euro.
„Trebuie să produci anumite cantități atunci când începi și abia după aia poți să faci comenzi ceva mai mici. Deci e o investiție semnificativă. Produsul nostru este o vopsea lavabilă premium, care are și variantele pentru lemn și mental. Practic, tot ce are o gamă de vopsele care se vrea premium”, mai spune acesta.
Planurile companiei sunt și de trimite către export propria marcă de vopsele premium.
„Am inițiat anumite discuții și pentru a o exporta. Ăsta e fără îndoială pasul următor. Ne gândim atât la țările din regiunea Balcanică, cât și în Europa Occidentală. Nu vom vinde niciodată zeci de milioane într-o piață, dar acolo în nișa de sus avem toate premisele să putem să ne batem oriunde, inclusiv în Italia, Franța, Germania, în orice fel de țară dezvoltată din Occident și, cu certitudine, la vecinii noștri bulgari, cehi sau polonezi”, afirmă Călin Cavaleru.
Compania continuă și cu consolidarea sistemului de distribuție, dar și cu extinderea rețelei de magazine proprii.
În prezent, Color Smart are locații proprii în București, Constanța, Bacău și în Timișoara, precum și o rețea formată din 13 distribuitori la nivel național: Cluj, Craiova, Oradea, Arad, Sibiu, Alba-Iulia, Râmnicu Vâlcea, Ploiești, Focșani, Bacău, Piatra Neamț, Brașov, Brăila. De asemenea, compania este prezentă în 9 depozite de profil din țară.
„Ne propunem ca până la finalul anului să redecorăm filiala din Constanța și să deschidere o filială în zona Moldova, cel mai probabil la Iași. De asemenea, ne așteptăm la o creștere de peste 25% a cifrei de afaceri. Avem până acum toate argumentele să credem că vom putea să o obținem, chiar dacă sunt niște mișcări pe piață, care nu sunt neapărat favorabile acestei industrii. Avem nevoie de un flux constant și destul de puternic de clienți noi de la o lună la alta astfel încât să ne putem susține creșterea”, precizează acesta.