În acest an, până în prezent, la trecerile de cale ferată au avut loc 47 de accidente, cu paisprezece mai multe decât în perioada similară a anului trecut. Zece persoane și-au pierdut viața în timpul accidentelor, de zece ori mai multe decât în această perioadă anul trecut, potrivit unui comunicat dat publicității de MÁV, care mai menționează: Șapte persoane au suferit răni grave și optsprezece răni minore în accidente care au avut loc din cauza neatenției și încălcării regulilor KRESZ.
Aproape 60 la sută din accidente au avut loc la trecerile de cale ferată securizate, adică protejate de o barieră luminoasă. De cele mai multe ori, în 29 de cazuri, trenul s-a ciocnit cu un autoturism, dar și camioane și tractoare au provocat accidente. Trei persoane au fost lovite de tren, și în același număr de ori trenul a trecut peste un biciclist și un motociclist la o trecere de cale ferată, potrivit Rador Radio România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Majoritatea accidentelor la trecerile la nivel cu cale ferată sunt cauzate de viteză, de stilul agresiv de conducere a mașinilor, folosirea telefonului mobil în timpul conducerii și ignorarea semnalului interzis al semaforului luminos feroviar. Șoferii sparg în medie 800 de semi-bariere în fiecare an. Iar în rețeaua MÁV au avut loc până în prezent 570 de distrugeri ale barierelor, cu 79 mai multe decât în perioada similară a anului trecut. A crescut și numărul accidentelor din cauza autovehiculelor care au staționat în locuri interzise. În acest an au fost produse 32 de astfel de accidente care au cauzat decesul a 20 de oameni, șase persoane au fost grav rănite, iar alte șase au suferit răni mai ușoare. În aceeași perioadă a anului trecut 20 de persoane au fost călcate de mașini din care șase și-au pierdut viața.
A crescut, de asemenea, și numărul sinuciderilor pe cale ferată. În acest an, până în prezent 73 de persoane au decis să-și pună capăt vieții pe șinele căii ferate, față de 52 de sinucideri sau tentative de sinucidere în aceeași perioadă a anului trecut.
MÁV solicită respectarea următoarelor reguli KRESZ pentru a evita accidentele: Trecerea la nivel cu calea ferată trebuie făcută doar cu o extremă precauție. Conducătorul de vehicul poate traversa calea ferată curentă prevăzută cu bariere sau semibariere, dacă acestea sunt ridicate și semnalele luminoase și sonore nu funcționează, iar semnalul cu lumina albă intermitentă cu cadența lentă este în funcțiune. Traversarea prin trecerea la nivel cu calea ferată se face fără oprire, cu o viteză medie de cel puțin 5 km/h.
Potrivit MÁV, protecția trecerilor la nivelul cu calea ferată din rețeaua sa și modul în care acestea sunt securizate îndeplinesc în totdeauna și fără excepție nivelul de siguranță cerut de autorități. Compania a subliniat că în ultimii 16 ani nu au avut loc accidente mortale la trecerile de cale ferată cauzate de vina căii ferate, acestea fiind în totdeauna cauzate de neatenție sau de nerespectarea regulilor KRESZ.
De asemenea, au loc tot mai multe atacuri la adresa contrololilor de bilete – conducătorii de tren povestec despre întâmplări îngrozitoare. În primul trimstru al anului au fost înregistrate 24 de asemenea cazuri, iar în trimestrul doi 55 de cazuri. Controlorii de bilete au probleme mai ales cu persoanele care călătoresc fără bilete, care în multe cazuri nu se sfiesc să ia măsuri.