Primăria Brașov va plăti 130.000 de lei unei firme de consultanță pentru realizarea unui nou brand al municipiului, după ce, în ultimii 12 ani, fosta administrație a investit peste 1 milion de lei - fonduri europene, dar și din bugetul propriu, pentru promovarea orașului de sub Tâmpa ca brand turistic, în cadrul acestui proces fiind realizat un logo și un film de prezentare destinat atât audienței internaționale, cât și celei interne.
Contractul include și crearea identității vizuale a orașului, respectiv a unui logo și a unui slogan, conform Agerpres.
"Acesta este unul dintre obiectivele acestui contract, ca firma respectivă să identifice care sunt valorile brașovenilor, ce îi definește pe aceștia, astfel încât brandul de oraș să fie construit ținând cont și de aceste lucruri. Brașovul nu a avut până acum un brand de oraș. În cadrul proiectului european Brașov - Centrul turismului românesc, a fost realizat un logo, cu un manual de identitate, dar atât", a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea.
În cadrul acestui proiect european, depus spre finanțare în 2010, cu o valoare 990.122,06 lei, din care asistenta financiară nerambursabilă a fost de 753.814,29 lei, iar contribuția proprie a Municipiului Brașov de 26.368,21 lei, și care a avut ca obiectiv principal "promovarea potențialului turistic al municipiului Brașov, prin activități specifice de marketing, cu scopul creșterii atractivității pentru turism și afaceri", a apărut, în 2011, logo-ul municipiului.
La momentul respectiv, pentru realizarea acestui logo - care are în centrul său simbolul muntelui și este dublat de sloganul "Take a breath of mountain air" - s-a realizat o cercetare calitativă având la bază atât interviuri detaliate cu locuitori ai orașului, cât și focus grupuri cu factori cheie din mediul turistic (agenți de turism, hotelieri etc.) care a relevat faptul că marea majoritate a subiecților au considerat că Brașovul este un oraș turistic și l-au asociat ideii de munte.
Ulterior, în prima parte a anului 2020, tot pentru promovarea municipiului ca oraș turistic, Primăria Brașov a investit alți aproape 100.000 de lei (17.000 de euro) într-un film de promovare realizat de jurnalistul britanic Charley Ottley.
Anterior lansării logo-ului municipiului reședință, a fost lansat și un "brand turistic" al județului Brașov, în 2009.
Sub sloganul "Be. Live. It", acesta a fost realizat în cadrul unui proiect coordonat de către Asociația de Promovare și Dezvoltare a Turismului din Județul Brașov - APDT, în cooperare cu Consiliul Județean Brașov, Agenția de Dezvoltare Durabilă a Județului Brașov și agenția de comunicare Firestarter, iar conceptul de promovare s-a bazat pe un proces de cooperare cu experți internaționali în domeniul ecoturismului, al turismului cultural și consultări cu istorici, etnografi, specialiști în marketing și comunicare.