Reprezentanții industriei turismului din Halkidiki afișează zâmbete reținute de optimism pentru evoluția activității în luna iulie, exprimându-și în același timp îngrijorarea pentru restricțiile impuse în insula Mykonos, care este nava-amiral a sectorului. „Atunci când decizi să închizi brandul nr. 1 al turismului grecesc, dai o lovitură produsului turistic al țării în ansamblul lui”, spun ei.
Însă, chiar dacă totul se poate schimba de la o zi la alta, până în prezent, sezonul estival, al doilea în condiții de Covid, a evoluat în luna iulie mai bine decât se așteptau majoritatea responsabililor din turismul din Halkidiki, înregistrându-se aproximativ 65%-70% din fluxul turistic din 2019, scrie Hotnews.ro
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Doar o lună iulie nu este suficientă pentru a salva sezonul turistic. Iulie merge mai bine decât ne așteptam, dar mergem pas cu pas, există o nesiguranță întrucât totul se schimbă de la zi la zi”, spune Giannis Laspas, trezorierul Asociației Hotelierilor din Halkidiki. El consideră că este prea devreme pentru a face previziuni cu privire la cum va evolua, în final, turismul anul acesta, în condițiile în care în această perioadă rezervările pentru luna august sunt la 40% din nivelul înregistrat în 2019. Însă având în vedere că mulți aleg să facă rezervare în ultimul moment, nu este exclus ca acest procent să crească, dacă pandemia va evolua satisfăcător.
Cine optează pentru Halkidiki
În iulie, majoritatea turiștilor din regiune sunt greci și balcanici - preponderent români, bulgari și sârbi. Totuși, față de anii trecuți, a crescut și numărul germanilor, olandezilor și ucrainenilor, în timp ce numărul britanicilor a scăzut. Este vorba, în principal, de cupluri și familii, majoritatea turiștilor străini alegând 5 până la 7 nopți de cazare. Grecii merg în Halkidiki doar în weekend, dar, întrucât majoritatea își iau concediu la sfârșitul lunii iulie, nu este exclus ca numărul nopților de cazare rezervate de greci să crească în perioada următoare.
Anul românilor
Vizita ministrului grec al turismului Harry Theoharis în România la jumătatea lunii martie pare să fi dat rezultate semnificative.
CITEȘTE ȘI Evoluția Artesana: de la business de familie la unul dintre cei mai mari jucători independenți de pe piața lactatelor artizanalePână acum, pare că anul acesta, românii au luat cu asalt Grecia, întrucât dincolo de destinațiile lor preferate din nordul Greciei (Halkidiki, Thassos, Samothrakis, Pieria, Kavala), aproape că au invadat și Insulele Ionice sau insulele din Golful Saronic, precum și destinațiile turistice din Peloponez, cu accent pe Nafplio.
Zilele trecute, pe insule precum Lefkada, auzeai aproape exclusiv românește, în timp ce în Zakynthos sau Kefalonia, dar și în orașe precum Argos, Nafplio sau Tolo, locuitorii țin să sublinieze că „anul acesta ne-am umplut de români".
CITEȘTE ȘI Claim Expert Services SRL under new management since 1. July 2021România este o țară cu 19,5 milioane de locuitori. Aproape 1,4 milioane dintre ei călătoresc în fiecare an în Grecia, care este destinația nr. 1 pentru turiștii români.
Potrivit datelor Băncii Greciei și ale unui studiu realizat de Institutul Asociației Companiilor de Turism din Grecia, România este prima piață în ceea ce privește încasările de călătorie de la turiștii care vin pe cale rutieră, cu o tendință ascendentă constantă în ultimii ani, până în 2019. 73,3% din veniturile totale încasate de Grecia de la turiștii români provin din turismul rutier.
Majoritatea turiștilor români au un nivel economic și educațional ridicat, aleg cazare de 3 și 4 stele, de obicei călătoresc cu familiile, în special pe cale rutieră. Ei consumă produse și servicii, participă la activități, susținând astfel piața locală a excursiilor, gastronomiei și divertismentului.