Hotelul de 4 stele Bucharest Unirii Square, deținut de familia libaneză Sarieddine și închis în 2022 din cauza pandemiei, va fi redeschis luna aceasta printr-o afiliere la lanțul internațional Accor, potrivit informațiilor obținute de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Hotelul, localizat în apropierea Pieței Unirii din București, era afiliat înainte de închidere la lanțul DoubleTree by Hilton, fiind singura unitate funcțională sub acest brand hotelier din București. În momentul închiderii, în martie 2022, unitatea de cazare avea 88 de camere, o sală de conferințe de 170 de metri pătrați și era clasificată la 4 stele.
După ce a stat închis doi ani, hotelul a revenit la vechea denumire de Bucharest Unirii Square și a fost afiliat lanțului Accor, care pregătește acum redeschiderea, în luna mai a acestui an.
Acum hotelul are 104 camere, iar tematica sa se învârte în jurul multiculturalității. Unitatea de cazare va avea acces la noul restaurant cu specific libanez Fairuz, botezat după numele celebrei cântărețe libaneze, și la cafeneaua TED's Coffee.
Managerul hotelului va fi Kinan Sarieddine.
Familia Sarieddine mai deține și salonul de înfrumusețare Cholocat din zona Dorobanți.
Grupul Accor a deschis anul trecut patru hoteluri în România: Mercure Sibiu Arsenal, ibis Styles Pitești Argeș, ibis Styles Bucharest Airport și Mercure Conacul Cozieni.
La începutul acestui an a mai deschis ibis Styles Sibiu Arsenal, un hotel nou cu 73 de camere în Sibiu, lângă Parcul Sub Arini, iar în august are planificată deschiderea Swissotel Poiana Brașov. Deschiderea celor 5 hoteluri cu un total de 395 de camere a marcat o creștere de 22% pentru Accor în România. Anunțul Accor
Pe parcursul anului trecut, Accor a obținut o creștere RevPAR - venitul per cameră disponibilă - de 16,7% și și-a menținut o rată de ocupare ridicată pentru hotelurile din România.
Accor deține în prezent 20 de hoteluri în România, cu 2.153 de camere.
Istoria Bucharest Unirii Square
Cum a anunțat în premieră Profit.ro, hotelul a fost închis în 1 martie 2022. Într-un mesaj transmis clienților de către acționarii și managementul unității de cazare au fost listate motivele care au condus la închidere. „Din cauza pandemiei și a altor probleme precum costurile de funcționare crescute cu 30%, plus tensiunile de la granița României și lipsa de înțelegere a partenerului nostru financiar major BRD Groupe Societe Generale, a trebuit să luăm o decizie dură“.
Atunci, banca a reacționat arătând că „dinamica unei colaborări va fi întotodeauna influențată și fundamentată pe respectarea prudenței bancare și a legislației în vigoare, avându-se în vedere factori, indici și criterii obiective“.
După închiderea DoubleTree by Hilton București, în această rețea au mai rămas hotelurile din Cluj-Napoca, Sighișoara și Oradea.
Firma care operează hotelul figura în arhiva electronică de garanții reale mobiliare cu un credit în valoare de 2,5 milioane de euro la BRD.
Compania îi are ca asociați pe oamenii de afaceri de origine libaneză Raafat Sarieddine, cu 45,9%, Lina Zebian, cu 34,1%, și Salim Sarieddine, cu restul de 20%.
În 2018, Profit.ro a scris că hotelul a fost scos la vânzare pentru 12 milioane de euro, acționarii libanezi vrând să se întoarcă în țara natală.
Rata de ocupare a hotelurilor din București a crescut anul trecut la 66% comparativ cu 61% în 2022, însă rămâne sub nivelul din 2019 (73%), influențată în parte de faptul că volumul înnoptărilor turiștilor străini nu s-a restabilit la nivelul înregistrat în 2019, se arată într-un raport de piață realizat de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield.
Oxford Economics estimează că cererea din București va depăși până în 2025 nivelurile din 2019 cu aproximativ 6%, fiind susținută de creșterea numărului de înnoptări ale turiștilor locali care au revenit deja în 2023 la nivelurile din 2019.
În același timp, tariful mediu (ADR) al hotelurilor din București a fost de 96 de euro în 2023, în creștere cu 12% comparativ cu 2022 și peste nivelul din 2019 (86 euro), în condițiile în care anul trecut cota de TVA pentru industria HORECA a fost majorată de la 5% la 9%, subliniind astfel rezistența pieței la schimbările fiscale dar și strategia hotelierilor focusată pe tarife.
Creșterea tarifului mediu și a ratei de ocupare a dus la o îmbunătățire de 18% a venitului mediu pe cameră disponibilă (RevPAR) din București comparativ cu 2022, dinamică în linie cu trendul de revenire al pieței hoteliere care are loc de altfel în toate capitalele din Europa Centrală și de Est - 6. În consecință, hotelierii din Capitală au încasat în 2023, în medie 64 euro/noapte pentru fiecare cameră disponibilă, depășind marginal nivelul din 2019. Este de așteptat ca majorarea veniturilor să compenseze creșterea cheltuielilor, ceea ce oferă o perspectivă pozitivă asupra pieței.