Ministerul Turismului va mutila promovarea țării prin măsura aberantă de închidere a tuturor reprezentanțelor externe, inițiativă pe care a luat-o fără să se consulte cu mediul de afaceri din taxele căruia trăiește, crede Nicu Rădulescu, fost șef al turismului românesc în perioada 2003-2004, în Guvernul Năstase, și actualul președinte al Organizației Patronale a Turismului Balnear din România (OPTBR). El spune că, în condițiile în care dispune astfel de măsuri, ar fi mai eficient și mai bine pentru turism dacă s-ar desființa chiar Ministerul Turismului, și nu reprezentanțele de promovare externă.
Ministerul a publicat vineri pe site, iar mâine intenționează să introducă în ședința de guvern, un proiect de ordonanță prin care se reorganizează, iar cea mai importantă măsură este desființarea celor 11 birouri de turism extern, singurele entități care se ocupă de promovarea turismului românesc. Mediul de afaceri a criticat dur această inițiativă și mai ales faptul că ministrul nu s-a consultat cu oamenii din domeniu atunci când a luat această decizie.
"A fost făcută în stil ticălos. Sunt surprins de această măsură luată în prag de noapte și în pripă. Sunt stupefiat de ușurința cu care se iau decizii atât de importante, care ar fi trebuit luate după consultări foarte dure cu mediul de afaceri. E o greșeală enormă", a declarat Nicu Rădulescu pentru Profit.ro.
El crede că, în aceste condiții, mai eficient și mai sănătos pentru turism ar fi dacă s-ar desființa Ministerul Turismului, condus de oameni care nu cunosc domeniul și care adoptă măsuri aberante. Rădulescu spune că nou înființatul minister este o dezamăgire pentru mediul de afaceri, care își crease iluzia că o astfel de entitate va fi benefică pentru turism.
"Nu este sănătos să nu faci o analiză pertinentă. Nu poți să iei o astfel de măsură cu un asemenea impact extern fără să consulți mediul privat, pentru că din taxele și impozitele privaților trăiești. Eu sunt uimit de ceea ce se întâmplă acolo. Ne-am bucurat prea devreme că avem un minister al nostru cu care o să facem lucruri extraordinare, iar ministerul ăsta începe să ne desființeze și să ne desconsidere", mai spune președintele patronatului balnear.
El afirmă că, în perioada în care a condus turismul românesc a văzut și a simțit ce înseamnă birourile externe de promovare a turismului. A constatat atunci ce impact pozitiv a avut, întotdeauna, când s-a înființat un birou, și ce probleme au fost, chiar diplomatice, atunci când s-a desființat o astfel de reprezentanță. "Și, bineînțeles, am văzut cât de greu este, după aceea, să vii și să reînființezi un birou pe o piață pe care, practic, tu ai făcut o greșeală la un moment dat și l-ai închis", adaugă Rădulescu.
El mai susține că birourile externe "sunt niște lucruri extrem de delicate" și o decizie în privința lor trebuie luată după ce consulți săptămâni în șir mediul de afaceri, după ce încerci să înțelegi ce impact ar putea să aibă."De ce n-au băgat această propunere în ședință în Consiliul Consultativ? După ce anunți această chestiune, cum să mai aibă încredere în tine mediul de afaceri? Niște oameni care trăiesc din taxele și impozitele pe care le plătim noi, niște oameni care ar trebui să fie la cheremul nostru și să ne servească pe noi, nu ne întreabă, ne nesocotesc și vor să facă lucruri nesănătoase", a încheiat fostul șef al turismului.