Platforma de știri TNW, axată pe startup-uri și tehnologie, precum și conferința omonimă organizată anual la Amsterdam, erau pregătite să fie închise de proprietarul Financial Times.
Tranzacția marchează cea mai mare investiție a Tekpon în media și evenimente de până acum, semnalând o extindere semnificativă a influenței sale în cadrul ecosistemului tehnologic european.
Tekpon a achiziționat 100% din activele media și evenimente ale TNW. Achiziția este concepută pentru a extinde acoperirea Tekpon în sectoarele Software as a Service (SaaS) și Inteligență Artificială (IA).
Compania intenționează să extindă semnificativ conferința emblematică TNW și să introducă programe specifice SaaS și AI, organizate direct de Tekpon. În plus, foaia de parcurs include lansarea unor programe executive interregionale și a unor întâlniri specializate, adaptate special pentru fondatori, directori și investitori.
În timp ce divizia de media și evenimente se mută la Tekpon, The Financial Times va continua să dețină și să opereze TNW Spaces. Această divizie gestionează centrul tehnologic din Amsterdam, furnizând birouri private și spații de coworking pentru startup-uri și scale-up-uri.
Această separare permite FT să își mențină amprenta fizică în scena tehnologică din Amsterdam, renunțând în același timp la operațiunile editoriale și de evenimente.
Compania Next Web a fost înființată în 2006 de Boris Veldhuijzen van Zanten și Patrick de Laive în Amsterdam, iar un site web de știri tehnologice cu același nume a fost lansat în 2009.
Reportajele TNW au fost preluate de Wired, Mashable și Huffington Post, printre altele.
Pe 5 martie 2019, Financial Times a achiziționat o participație majoritară la TNW. Ulterior, p e 6 septembrie 2021, fostul CEO, Boris Veldhuijzen van Zanten, a demisionat și i-a predat funcția lui Myrthe van de Erve, care era COO.
În 2025, TNW a anunțat că își va închide evenimentele și operațiunile media, organizând ultima conferință în iunie, în timp ce afacerea sa de coworking va continua să funcționeze.
În 2022, Stan anunța la Profit.ro TV LIVE că Tekpon vrea să continue extinderea și pe alte piețe.
„Am vrut să ajutăm companiile să-și identifice soluțiile de software potrivite pentru afacerile lor. Am căutat în piață și am văzut că există review-uri pentru o groază de produse, doar că acestea sunt plătite. Și am dezvoltat Tekpon în primul rând pentru a rezolva această problemă a review-urilor plătite. Pe platforma Tekpon nu se pot cumpăra review-uri”, a spus atunci, la emisiunea PROFIT LIVE de la PROFIT NEWS TV, Alexandru Stan, CEO și co-fondator Tekpon.
Clienții țintă pentru Tekpon sunt startup-urile și afacerile cu până în 100 de angajați.
„Cam acestea sunt business-urile care își caută soluții și nu apelează la marile corporații pentru a le implementa sau oferi ajutor în implementare. E destul de mare piața. Începem cu acest segment, după care sperăm să ajungem să ajutam și marile companii să-și indentifice și să-și implementeze soluția software potrivită pentru afacerea lor”, mai spune el.
Alexandru Stan adaugă că, în momentul de față, nu întâmpină nicio provocare în ceea ce privește atragerea de clienți noi, pentru că Tekpon este „un generator de clienți pentru companiile de software”.
„Aproape toate companiile de software pe care le-am contactat aveau un program de afiliere, de parteneriate, în care noi ne-am înscris și ei au fost de acord să lucreze cu noi. Astfel, am ajuns la peste 700 de parteneriate. Partea de clienți nu e greu de găsit. Avem și parteneri media în Germania și SUA care ne asigură suportul de trafic, de clienți. Partea pe care o facem noi foarte bine este să negociem cu companiile de software și să le înțelegem modelul de business și cine e clientul lor ideal”, precizează acesta.
În schimb, startup-ul se confruntă cu provocări în ceea ce privește forța de muncă.
„Găsirea de oameni este, într-adevăr, cea mai grea parte a dezvoltării business-ului nostru. Cel mai greu de găsit sunt oamenii care nu judecă alți oameni. Identificarea acelor oameni, care au și o calitate umană bună, sunt și buni în ceea ce fac, dar au și calitatea asta în plus, de a nu critica. Deci, cea mai mare provocare este identificarea oamenilor care sunt super deschiși”, afirmă antreprenorul.
Startup-ul se concentrează pe a-și dezvolta operațiunile pe piețele externe și urmează să se extindă în țări vorbitoare de limba spaniolă și franceză.
„Focusul nostru pe România e de 0% în acest moment. Nu suntem interesați de piața din România. Piața noastră principală e SUA, iar piața secundară este Germania. După care, urmează țările vorbitoare de limbă spaniolă și franceză”, mai spune el.
Tekpon a reușit să ridice mai multe runde de finanțare până în prezent și are planuri de a atrage noi investiții, de la investitori străini.
„Noi n-am avut probleme cu ridicatul de capital. Am avut o poziție confortabilă pentru că compania se dezvolta rapid, firmele au nevoie de ceea ce noi dezvoltăm și investitorii cu experiență și-au dat seama de potențial. Și acum primim oferte și propuneri de colaborare de la investitori. Ușurința cu care se ridică banii este unul dintre avantajele pentru care ne uităm la investitorii străini”, precizează acesta.
















